Opublikowaliśmy własnie najnowszy kurs poświęcony tworzeniu modeli 3d do gier. Tym razem do wykonania modelu tarczy wykorzystane zostały takie programy jak: Blender, Zbrush, Substance Painter. Zobaczycie krok po kroku jak wykonać tego typu obiekt od szukania referencji po model, który może zostać wykorzystany bezpośrednio w grze. Całe szkolenie znajdziecie pod tym adresem.
Kurs jest przeznaczony głównie dla osób średnio zaawansowanych, znających ogólne zasady modelowania i teksturowania, a które chciałyby dokładnie poznać proces tworzenia modeli do gier. Nie mniej jednak, dzięki dołączonemu do kursu wstępowi do Blendera, nawet osoby bardzo początkujące mogą skorzystać na tym kursie. Również ludzie pracujący w innych programach, jak np. 3DS Max, lub Maya, będą w stanie odtworzyć przedstawione tutaj metody z racji ich uniwersalności.
Zachęcamy do zapoznania się z filmem poniżej, z którego dowiecie się więcej na temat samego kursu.
W kursie zostały poruszone następujące zagadnienia:
- Cały proces tworzenia modelu oraz tekstur do gier
- Szukanie referencji
- Podstawy Blendera
- Modelowanie base-mesha
- Rzeźbienie detalu high-poly w Zbrush
- Przygotowywanie low-poly bazując na base-meshu
- Mapowanie UV
- Poprawny eksport FBX
- Bake tekstur w Substance Painter
- Teksturowanie w Substance Painter
- Eksport tekstur zależnie od potrzeb
- Prezentacja modelu w Marmoset Toolbag 3