Opublikowaliśmy właśnie najnowszy kurs poświęcony tworzeniu modeli 3d do gier pt "Kurs - Blender - Tworzenie modeli do gier - Skrzynia ze złotem". Tym razem do jego wykonania wykorzystane zostały takie programy jak Blender oraz pakiet Quixel Suite. W kursie zobaczycie cały proces pracy nad tego typu obiektem. Zaczniemy od modelu low poly, przez model high poly, wypalenie tekstur aż po finalne oteksturowanie skrzyni w programie Quixel Suite DDO.
Kurs przeznaczony jest dla osób, które mają już podstawową wiedzę w dziedzinie grafiki 3D i znają podstawy modelowania w Blenderze, ale chciałyby się doszkolić i zacząć tworzyć wysokiej jakości modele do gier. Każdy, amator i średnio doświadczony grafik 3D powinien znaleźć w tym kursie coś dla siebie.
Zachęcamy do zapoznania się, z krótkim filmem poniżej promującym kurs.
W kursie zostały poruszone następujące zagadnienia:
Kompletny proces tworzenia modelu wraz z teksturami do gier,
- Omawianie referencji
- Przedstawienie ciekawych i przydatnych skrótów, ale również addonów (wtyczek), które ułatwiają prace w Blenderze
- Sposób na szybkie tworzenie modeli high poly
- Modelowanie base-mesha
- Tworzenie modelu high poly oraz low poly
- Mapowanie UV
- Symulowanie monet
- Rzeźbienie piasku
- Proces wypalania/bake'owania map w xNormal
- Teksturowanie w Quixel Suite DDO
- Prezentacja modelu w 3DO
- Tworzenie animacji w 3DO