O czym jest kurs?
Kurs przedstawia krok po kroku cały proces przygotowania
profesjonalnego modelu stworzonego specjalnie dla gier z wykorzystaniem takich programów jak Blender, Zbrush, Substance Painter oraz Marmoset Toolbag. Zostały w
nim dokładnie pokazane i omówione wszystkie etapy pracy nad modelem tego typu, zaczynając
od modelowania base-mesha, z którego w dalszym etapie wykonamy low-poly
w Blenderze, przez rzeźbę detalu high-poly w Zbrushu. Bake map oraz
teksturowanie zostało wykonane w programie Substance Painter. Na sam koniec zostało pokazane w jaki sposób możemy wykonać estetyczną prezentacje gotowego modelu z wykorzystaniem programu Marmoset Toolbag 3. Dowiecie się także w jaki sposób przyspieszać
sobie pracę m.in. przy wypalaniu map, wymianie plików między programami i
rzeźbieniu detalu w Zbrushu.
Lista filmów
Dla kogo jest ten kurs?
Kurs jest przeznaczony głównie dla osób
średnio zaawansowanych, znających ogólne zasady modelowania i
teksturowania, a które chciałyby dokładnie poznać proces tworzenia
modeli do gier. Nie mniej jednak, dzięki dołączonemu do kursu wstępowi
do Blendera, nawet osoby bardzo początkujące mogą skorzystać na tym
kursie. Również ludzie pracujący w innych programach, jak np. 3DS Max,
lub Maya, będą w stanie odtworzyć przedstawione tutaj metody z racji ich
uniwersalności.
W kursie zostały poruszone takie tematy jak:
- Cały proces tworzenia modelu oraz tekstur do gier
- Szukanie referencji
- Podstawy Blendera
- Modelowanie base-mesha
- Rzeźbienie detalu high-poly w Zbrush
- Przygotowywanie low-poly bazując na base-meshu
- Mapowanie UV
- Poprawny eksport FBX
- Bake tekstur w Substance Painter
- Teksturowanie w Substance Painter
- Eksport tekstur zależnie od potrzeb
- Prezentacja modelu w Marmoset Toolbag 3
Przykłady prac klientów po przerobieniu kursu:
Marcin Śliwa 15-02-2020