Modyfikator - Material by Element nadający przypadkowe ID materiału znajdzie wiele zastosowań, m.in. w stworzeniu parkietu, płytek łazienkowych lub niepowtarzalnego wzoru kolorystycznego. Tutorial jest opracowany na obiekcie stworzonym przez Floor Generator - skrypt, który usprawnia modelowanie płytek, paneli, sufitów modułowych obraz innych elementów o powtarzalnych prostokątnych i nie tylko elementach. W efekcie otrzymuje się obiekt złożony z wielu indywidualnych elementów. Na podłogę nakładany jest modyfikator MaterialByElement. Można wybrać dwa rodzaje dystrybucji materiału:
- Random Distribution z określoną liczbą ID Count, gdzie materiały zostaną przypisane w przypadkowej ilości.
- List Frequency, gdzie można kontrolować procentowy udział kolejnych materiałów.
Aby efekt wyglądał naturalniej, zalecamy w Multi-Sub/Object ustawić co najmniej 5 różnych materiałów.
Połączenie Materiał By Element z Multi Sub-Object świetnie nadaje się w każdej sytuacji, gdy zależy nam na uniknięciu powtarzalności powierzchni. Przykładowo, gdy nie posiadamy odpowiedniej tekstury podłogi w dobrej rozdzielczości, a jedynie kilka pojedynczych desek.
Więcej informacji na temat tworzenia materiałów typu Multi Sub Object znajdziecie w naszym darmowym tutorialu poniżej :).
Zachęcamy do zapoznania się z naszą ofertą kursów online z 3ds Maxa.
Pozdrawiamy!