Kurs - 3ds Max 2022 - Vray 5 od podstaw

199,00 zł

  • Dostęp do pojedynczego kursu
  • Nielimitowany dostęp
  • Pobierz lub oglądaj online
  • Możliwość pobrania materiałów szkoleniowych

Wszystkie kursy od 75zł

  • Dostęp do wszystkich kursów
  • Czasowy dostęp
  • Oglądaj online
  • Możliwość pobrania materiałów szkoleniowych

O czym jest kurs?

Kurs pt. “3ds Max 2022 – V-ray od podstaw” poświęcony jest w całości najpopularniejszemu silnikowi renderującemu – V-ray. Chcesz poznać możliwości, jakie daje ten plugin, ale nie wiesz, od czego zacząć?, Ten materiał będzie najlepszym wyborem. Niezależnie od tego, czy chcesz zajmować się wizualizacjami wnętrz, architektury czy produktów, informacje zawarte w moim kursie są na tyle uniwersalne, że przydadzą się podczas pracy nad dowolnym projektem.

Jeśli jeszcze nie znasz programu 3ds Max, to zachęcam do rozpoczęcia nauki od kursu - 3ds Max 2022 od podstaw, który pomoże Ci zbudować solidne podstawy umożliwiające dalszą pracę w tym oprogramowaniu.

Gwarancja jakości

Szkolenie to jest bezpośrednią aktualizacją bestsellerowego kursu pt. 3ds Max od podstaw + VRay 3.6 - Kompendium, który otrzymał na ten moment 20 pozytywnych opinii z maksymalną notą! Główną różnicą między tymi kursami jest to, że tym materiale skupiamy się tylko na 3ds Maxie 2022 dzięki czemu zamiast 5 godzin otrzymujemy ponad 9 godzinny materiał poświęcony temu programowi.


Podstawy V-raya

Nie martw się, jeśli nigdy nie miałeś styczności z tym silnikiem.  Na początku kursu zajmiemy się kompletnymi podstawami. Dowiesz się, czym jest V-ray, skąd go pobrać, jak zainstalować. Omówimy też najważniejsze różnice między renderingiem CPU i GPU.


Ustawienia V-raya

Nie wiesz, jakie parametry ustawić, aby uzyskać najwyższej jakości wizualizację? Pokażę Ci, że obecnie nie ma w tym nic trudnego i operując tylko kilkoma parametrami możesz otrzymać czystą, wolną od plam i szumów wizualizację. Ustawienia są na tyle uniwersalne, że wykorzystasz je w każdym projekcie i zaoszczędzisz dzięki temu bardzo dużo czasu.


Różne typy oświetlenia w V-rayu

V-ray oferuje szeroki wachlarz typów świateł, którymi możemy oświetlić naszą scenę w każdy sposób, jaki tylko sobie wymyślimy.  Dodatkowo w połączeniu z rewelacyjnym nowym narzędziem LightMix, mamy możliwość edycji oświetlenia nawet na przeliczonej już wizualizacji.  Dzięki temu możemy tworzyć wiele wersji wizualizacji bez potrzeby jej ponownego renderowania.


Materiały V-ray od podstaw

V-ray daje ogromne możliwości tworzenia materiałów. Będę je omawiał przez trzy godziny i pokażę Ci, że przygotowanie wizualizacji wcale nie musi być trudne.  Dzięki poznaniu podstawowych zasad, tworzenie stanie się proste i intuicyjne. W najnowszej aktualizacji pojawiło się kilka świetnych funkcji takich jak: VrayTriplanarTex oraz VrayUVWRandomizer, dzięki którym w nieskomplikowany sposób możemy uniknąć efektu powtarzającej się tekstury.


Obiekty w ruchu oraz głębia ostrości

Podoba Ci się efekt głębi ostrości oraz poruszających się obiektów? Przekonasz się, że uzyskanie tego typu wizualizacji jest naprawdę łatwe i możliwe bezpośrednio w V-rayu.


Przydatne funkcje

Dodatkowo pokażę Ci wiele różnych przydatnych narzędzi oferowanych przez  V-ray. Podczas kursu zobaczysz w jaki sposób, korzystając z V-rayAerialPerspective, uzyskać efekt perspektywy powietrznej. Dowiesz się, do czego służy V-ray Toon, a także, jak przygotować przekrój wykorzystując VrayClipper.



Postprodukcja - Vray Frame Buffer

V-ray daje obecnie ogromne możliwości w zakresie postprodukcji bezpośrednio w oknie renderu. Poza korekcją ekspozycji czy balansu bieli, możemy m.in. edytować oświetlenie używając LightMix, zmieniać kolor obiektów wykorzystując VrayCryptomatte oraz dodawać efekty świetlne dzięki Lens Effects.


Podsumowanie

Po przerobieniu kursu 3ds Max 2022 – V-ray od podstaw obsługa V-raya stanie się o wiele prostsza i bardziej intuicyjna. Zdobędziesz wiedzę, która sprawi, że dalsza nauka tworzenia wizualizacji będzie już tylko przyjemnością. Oszczędzisz sobie wielu frustrujących momentów i zyskasz czas, który traciłeś na przeszukiwanie Internetu, gdy nie do końca wiedziałeś, jak działa dana funkcja. 

Lista filmów

  • 01 - Wstęp Zobacz darmową lekcję4 min 43 s
  • 02 - Czym jest V-ray Zobacz darmową lekcję4 min 55 s
  • 03 - Skąd pobrać V-raya Zobacz darmową lekcję4 min 41 s
  • 04 - Interfejs V-raya 7 min 20 s
  • 05 - Chaos Cosmos 11 min 59 s
  • 06 - V-ray Frame Buffer 8 min 34 s
  • 07 - Rendering CPU czy GPU 13 min 6 s
  • 08 - Rendering - CPU 18 min 14 s
  • 09 - Rendering - GPU 8 min 5 s
  • 10 - DPI, a rozdzielczosc renderu 5 min 26 s
  • 11 - Kamery - Tworzenie VrayPhysicalCamera 5 min 41 s
  • 12 - Kamery - Ustawienia - VrayPhysicalCamera 13 min 54 s
  • 13 - Biała scena - Override material 8 min 12 s
  • 14 - Render Elements - Co to jest 4 min 33 s
  • 15 - V-ray Denosier 9 min 31 s
  • 16 - Światła - V-ray Plane 14 min 44 s
  • 17 - Światła - V-ray Sphere 1 min 26 s
  • 18 - Światła - Mesh 3 min 17 s
  • 19 - Światła - Dome 3 min 57 s
  • 20 - Światła - V-ray IES 5 min 59 s
  • 21 - Światła - V-ray Sun 15 min 9 s
  • 22 - Światła - V-ray HDRI 8 min 27 s
  • 23 - Światła - LightMix 6 min 39 s
  • 24 - V-ray Cryptomatte 6 min 53 s
  • 25 - V-ray Ambient Occlusion 7 min 27 s
  • 26 - Obiekty w ruchu - Motion Blur 7 min 44 s
  • 27 - Jak policzyć kawałek renderu 5 min 59 s
  • 28 - Czym jest Proxy i jak korzystać 16 min 31 s
  • 29 - DOF - Głebia ostrości 5 min 26 s
  • 30 - Lens Effects 10 min 17 s
  • 31 - Mapowanie obiektów - UVW Map 8 min 36 s
  • 32 - Materialy - Wstep 2 min 30 s
  • 33 - Materiały - Material Editor - Slate, Compact 2 min 39 s
  • 34 - Materiały - Tworzenie pierwszego materiału 3 min 21 s
  • 35 - Materiały - Diffuse 4 min 44 s
  • 36 - Materiały - Preset 2 min 11 s
  • 37 - Materiały - Reflection 7 min 58 s
  • 38 - Materiały - Reflection - wykorzystanie tekstur 10 min 39 s
  • 39 - Materiały - Fresnel Reflections 3 min 35 s
  • 40 - Materiały - IOR 6 min 34 s
  • 41 - Materiały - Metalness 10 min 32 s
  • 42 - Materiały - Refract 9 min 50 s
  • 43 - Materiały - Refract - IOR 2 min 12 s
  • 44 - Materiały - Refract - Max depth 2 min 20 s
  • 45 - Materiały - Refract - Abbe number 2 min 14 s
  • 46 - Materiały - Refract - Fog 7 min 36 s
  • 47 - Materiały - Translucency - Volumetric 5 min 5 s
  • 48 - Materiały - Translucency - SSS 6 min 2 s
  • 49 - Materiały - Bump 9 min 47 s
  • 50 - Materiały - Coat 4 min 38 s
  • 51 - Materiały - Sheen 5 min 56 s
  • 52 - Materiały - Self-illumination 3 min 30 s
  • 53 - Materiały - Opacity 6 min 16 s
  • 54 - Materiały - Anisotropy 2 min 18 s
  • 55 - Materiały - V-ray Dirt 8 min 22 s
  • 56 - UVW Randomizer 9 min 48 s
  • 57 - V-ray TriplanarTex 8 min 34 s
  • 58 - Biblioteka Materiałów 9 min 26 s
  • 59 - V-ray Displacement 14 min 6 s
  • 60 - V-ray AerialPerspective 5 min 38 s
  • 61 - V-ray Clipper 15 min 39 s
  • 62 - V-ray Toon 3 min 49 s
  • 63 - V-ray EdgeTex 4 min 17 s
  • 64 - Jak zrobić czysty render 6 min 23 s
  • 65 - Podsumowanie 2 min 44 s
  • 66 - Aktualizacja - Vray Sharpen Blur 4 min 26 s
  • 67 - Aktualizacja - Vray Decal 10 min 56 s
  • pliki-dodatkowe-3ds-max-2022-vray-5-od-podstaw

Dla kogo jest ten kurs?

Kurs przeznaczony jest dla osób, które chcą nauczyć się obsługi silnika renderującego V-ray i znają podstawy 3ds Maxa. Jest to idealny materiał, dzięki któremu dalsza nauka stanie się o wiele prostsza i przyjemniejsza. Jeśli dopiero stawiasz pierwsze kroki, to zachęcamy do skorzystania w pierwszej kolejności z kursu - 3ds Max 2022 od podstaw

W kursie zostały poruszone takie tematy jak:

  • Różnice między renderingiem CPU, a GPU
  • Biblioteka Chaos Cosmos
  • Ustawienia - VrayPhysicalCamera
  • Omówienie typów światła V-ray: Plane, Sphere, IES, Mesh
  • Światło słoneczne - V-ray Sun
  • Omówienie materiałów V-ray
  • Jak uzyskać efekt głębi ostrości - Depth od Field
  • Renderowanie obiektów w ruchu - Motion Blur
  • Czym jest proxy i jak z tego korzystać
  • Postprodukcja w V-ray FrameBufferze
  • Odszumianie renderów - Vray Denoiser
  • Omówienie wielu przydatnych narzędzi takich, jak: V-ray Toon, V-ray Clipper, V-ray Edge Tex, V-ray Displacement i wiele wiele innych

Załóż konto
Na swoim osobistym koncie będziesz mógł zbierać zakupione kursy, odznaki, rabaty oraz śledzić statystyki!
Wybierz kurs
Sprawdź ile możesz zaoszczędzić kupując kursy w pakiecie!
Złóż zamówienie
Wszystkie kursy dostępne są w formie elektronicznej dzięki czemu otrzymasz do nich dostęp kilka minut po opłaceniu zamówienia!
Dokonaj płatności
Pamiętaj, że tylko dokonanie przelewu elektronicznego daje pewność natychmiastowego otrzymania dostępu do kursu. W wypadku wpłaty pieniędzy np. na poczcie lub w placówce banku, zaksięgowanie może trwać od 1 do 2 dni roboczych.
Przerabiaj materiał i zdobywaj wiedzę!
Dostęp do kursu zostanie odblokowany automatycznie na koncie użytkownika kilka minut po dokonaniu płatności.

0.0

Autor

Mateusz Ciećwierz Architekt, grafik 3d

Absolwent Wydziału Architektury Politechniki Warszawskiej. Założyciel Red Gear oraz CG Wisdom. Fan gier, komiksów i starych samochodów.

Czas trwania:
8 godzin
Użyte programy:
3ds Max 2022 V-ray 5
Pliki:
Lekcje w postaci filmów Pliki robocze w formacie Max 2019 Tekstury
Język:
Polski
Stopień trudności:
łatwy

Udało się! Kurs wylądował w koszyku.

Przejdź do koszyka

Aby dodać opinię, zaloguj się na swoje konto