3ds Max - Jak zrobić heksagon? Tutorial, poradnik

Data publikacji: 14-05-2019  |  Data aktualizacji: 30-03-2020  | Autor: Mateusz Ciećwierz

3ds Max - Jak zrobić heksagon? Tutorial, poradnik

Z tego krótkiego poradnika dowiesz się jak zrobić heksagon w programie 3ds Max. Jest to naprawdę proste i nie wymaga żadnych specjalnych umiejętności :).

Na początek pokażę Ci jak zrobić heksagon bez wypełnienia, czyli tak naprawdę linię w takim kształcie. Aby stworzyć taki kształt wystarczy, że w panelu po prawej przejdziemy do następujących zakładek: Create -> Shapes -> Splines -> Ngon.

3ds Max - Jak zrobić heksagon? Tutorial, poradnik - 02

Następnie w parametrach ustawiamy sobie liczbę krawędzi na 6, a lewym przyciskiem myszki klikamy w obszarze roboczym i tworzymy tak duży heksagon jaki potrzebujemy. Gotowe! :)

3ds Max - Jak zrobić heksagon? Tutorial, poradnik - 03

Po stworzeniu Ngonu możemy zmienić jego promień, liczbę krawędzi (jeśli chcemy np. stworzyć trójkąt), a nawet zaokrąglić krawędzie.

3ds Max - Jak zrobić heksagon? Tutorial, poradnik - 04

Jeśli natomiast chcemy, aby nasz heksagon był od razu przestrzenną bryłą, to możemy stworzyć go korzystając ze zwykłego cylindra.

Tworzymy go przechodząc do zakładki: Create -> Geometry -> Standard Primitives -> Cylinder

3ds Max - Jak zrobić heksagon? Tutorial, poradnik - 05

Standardowo cylinder będzie zaokrąglony i wyglądał bardziej jak walec, ale nic nie stoi na przeszkodzie, abyśmy zmniejszyli mu liczbę krawędzi do 6. Dodatkowo musimy odznaczyć ptaszka przy Smooth. W przeciwnym wypadku mimo małej liczby ścian cylindra program nadal będzie starał się go wyświetlić jako zaokrąglony. Następnie klikamy lewym przyciskiem myszki w obszarze roboczym i tworzymy nasz heksagon. Gotowe!

3ds Max - Jak zrobić heksagon? Tutorial, poradnik - 07

Podobnie jak w wypadku Ngon możemy zawsze przejść do zakładki Modify i zmienić część parametrów naszego cylindra.

3ds Max - Jak zrobić heksagon? Tutorial, poradnik - 08

Mam nadzieje, że ten poradnik okazał się pomocny. Jeśli nadal chcesz pogłębiać swoją wiedzę, to sprawdź nasz kurs 3ds Max od podstaw i zacznij naukę już dziś! :)

Pozdrawiam!

Autor

Mateusz Ciećwierz Architekt, grafik 3d

Absolwent Wydziału Architektury Politechniki Warszawskiej. Założyciel serwisu CG Wisdom. Autor ponad 25 kursów z oprogramowania 3ds Max i V-ray. Fan gier, komiksów i starych samochodów.

Przeczytaj o programie 3ds Max na naszym blogu

Chcesz poznać program 3ds Max? Sprawdź nasz darmowy kurs online!