Data publikacji: 27-03-2019 | Data aktualizacji: 30-03-2020 | Autor: Mateusz Ciećwierz
Data publikacji: 27-03-2019 | Data aktualizacji: 30-03-2020 | Autor: Mateusz Ciećwierz
Łączenie ze sobą obiektów w 3ds Maxie mimo tego, że jest bardzo proste, to nie jest aż tak intuicyjne. Jeśli nie znamy jeszcze zbyt dobrze programu, to może sprawić nam to mały problem. W tym poradniku pokażę wam jak w prosty sposób można połączyć ze sobą dwie linie w 3ds Maxie.
Jeśli jesteście ciekaw jak połączyć ze sobą dwa obiekty 3d, które składają się z poligonów, to zachęcam do zapoznania się z moim poprzednim tekstem pod tym adresem - 3ds Max - jak połączyć ze sobą dwa obiekty
Przygotowałem też wersję w postaci video tutoriala jeśli ktoś woli czytać niż oglądać :)
Wróćmy jednak to tematu łączenia linii, aby połączyć je ze sobą będziemy potrzebować dwóch obiektów typu Spline. Mogą to być takie obiekty jak: line, rectangle, circle, arc lub inne.
Na potrzeby tego poradnika stworzyłem dwa proste kształty - jeden to Rectangle, a drugi to zwykła linia - Line.
Jeśli np. chcielibyście przyłączyć linię do prostokąta, a nie odwrotnie, to pojawia się taki problem, że Ractangle nie ma w tym momencie możliwości w ogóle by przyłączyć do niego kolejny obiekt. Jedyne opcja jakie mamy obecnie dostępne możecie zobaczyć poniżej.
Co możemy zatem zrobić by taka możliwość była dostępna? Mamy dwie opcje. Albo klikamy prawy przycisk myszki i wybieramy opcję Convert to -> Editable Spline.
Drugą możliwością jest dodanie modyfikatora Editable Spline z rozwijanej zakładki z modyfikatorami.
I jedna i druga opcja da nam takie same możliwości, ale jeśli dodamy modyfikator to zawsze możemy go usnąć wrócić do zwykłego - Rectangle'a. W wypadku przekonwertowania nie mamy już takiej możliwości.
Po dodaniu modyfikatora Edit Spline pojawiają się nam zupełnie nowe opcje.
Znajdziemy tam funkcję, która nas interesuje - Attach. Wystarczy, że ją klikniemy i wskażemy obiekt (Spline), który chcemy przyłączyć. Klikamy i gotowe! Teraz nasz prostokąt oraz linia stał się jednym obiektem. Pamiętajcie tylko, że w ten sposób nie przyłączycie np. Boxa, ponieważ jest on geometrią składającą się z poligonów, a nie linią - spline'em.
Sytuacja była by trochę prostsza jeśli chcielibyście przyłączyć naszego Rectangle'a do lini. Jeśli zaznaczymy nasz obiekt typu Line, to od razu znajdziemy w nim opcję - Attach. Nie trzeba zatem dodawać dodatkowych modyfikatorów.
W tym poradniku to już wszystko. Mam nadzieje, że łączenie ze sobą linii nie będzie już stanowiło dla was problemu.
Jeśli chcecie nadal pogłębiać swoją wiedzę, to zachęcamy do zapoznania się z naszą ofertą kursów online z 3ds Maxa.
Pozdrawiam! :)
Liczba dostępnych kursów: 35
Łączny czas trwania kursów: 186 godzin
Liczba dostępnych kursów: 29
Łączny czas trwania kursów: 340 godzin
Liczba dostępnych kursów: 23
Łączny czas trwania kursów: 128 godzin
Liczba dostępnych kursów: 15
Łączny czas trwania kursów: 80 godzin
Szukasz czegoś innego?