Data publikacji: 13-03-2018 | Data aktualizacji: 31-03-2020 | Autor: Mateusz Ciećwierz
Data publikacji: 13-03-2018 | Data aktualizacji: 31-03-2020 | Autor: Mateusz Ciećwierz
Łączenie i rozłączanie obiektów w programie 3ds Max jest bardzo proste. Trzeba jedynie pamiętać, że mamy tylko taką możliwość w określonych przypadkach.
Jeśli przykładowo chcemy ze sobą połączyć dwa Teapoty, to po zaznaczeniu jednego z nich w zakładce Modify mamy tylko możliwość edycji takich rzeczy jak Radius, Segments, i kilka innych dodatkowych opcji. Jednak próżno szukać tam takich rzeczy jak przyłączenie kolejnego obiektu. Podobnie wygląda sytuacja gdy klikniemy prawy przycisk myszki. Znajdziemy tam wiele opcji jednak nic co pozwalało by nam połączyć obiekty.
Co zatem musimy zrobić? Opcji jak zawsze jest kilka. Jedną z nich może być skorzystanie z ProBoolean, który omawialiśmy w jednym z naszych poradników pt. 3ds Max - Jak wyciąć otwór? Omówienie funkcji ProBoolean.
Dużo prostszym rozwiązaniem będzie jednak skorzystanie z Editable Poly. Mamy dwie możliwości, aby skorzystać z tej opcji. Możemy zaznaczyć nasz obiekt, kliknąć prawy przycisk myszki, wybrać opcję Convert To, a następnie Editable Poly. Trzeba tylko pamiętać, że po przekształceniu naszego obiektu stracimy jego podstawowe opcje. Czyli w tym wypadku możliwość regulowania Radius oraz Segments z zakładki Modify. Od teraz w panelu po prawej znikną nam stare opcje, ale pojawi się wiele nowych.
Drugą trochę bezpieczniejszą opcją jest dodanie modyfikatora Edit Poly, który możemy wybrać z dostępnych modyfikatorów. Daje nam to dokładnie te same możliwości, ale w tym wypadku mamy możliwość skasowania modyfikatora i wrócenia do momentu sprzed jego dodania.
Gdy nasz obiekt jest już przekształcony w Editable Poly lub gdy przypisaliśmy do niego modyfikator, to możemy z panelu po prawej kliknąć przycisk "Attach", a następnie wskazać obiekt, który chcemy przyłączyć. Klikamy i gotowe!
Możemy również przyłączyć wiele różnych obiektów. wystarczy kliknąć mały kwadrat, który jest widoczny przy przycisku "Attach". Z listy, która się pojawi możemy wybrać obiekty, które chcemy przyłączyć.
Łączenie obiektów, w 3ds Maxie na pierwszy rzut oka może wydawać się nie intuicyjne, ale jak tylko dowiemy się jak to robić, to te zadanie nie będzie stanowić żadnego problemu.
Jeśli chcesz poznać więcej funkcji i nauczyć się wykonywać fotorealistyczne wizualizacje, to zachęcamy do zapoznania się z naszymi kursami online z 3ds Maxa.
Pozdrawiam! :)
Liczba dostępnych kursów: 35
Łączny czas trwania kursów: 186 godzin
Liczba dostępnych kursów: 29
Łączny czas trwania kursów: 340 godzin
Liczba dostępnych kursów: 24
Łączny czas trwania kursów: 131 godzin
Liczba dostępnych kursów: 15
Łączny czas trwania kursów: 80 godzin
Szukasz czegoś innego?