Data publikacji: 08-04-2019 | Data aktualizacji: 30-03-2020 | Autor: Mateusz Ciećwierz
Data publikacji: 08-04-2019 | Data aktualizacji: 30-03-2020 | Autor: Mateusz Ciećwierz
Z tego poradnika dowiecie się jak w prosty sposób można dodać Vertex zarówno na obiekcie takim jak linia oraz na geometrii - poligonie w programie 3ds Max.
Najpierw zajmiemy się linią czyli obiektem typu - Spline. Stwórzcie sobie dowolną linię składającą z kilku krótkich odcinków.
Wskazówka!
Jeśli chcecie dodać Vertex do takiego kształtu jak - Rectangle, Circle, Elipce lub inne obiekty z zakładki Splines, to konieczne będzie dodanie modyfikatora - Editable Spline. W przeciwnym wypadku nie będzie możliwości dodania kolejnych Vertexów.
Jeśli np. po czasie stwierdzimy, że chcemy dodać kolejny wierzchołek - vertex do naszej linii, to jest na to bardzo prosty sposób. Możemy np. kliknąć prawy przycisk myszki i z panelu, który nam się pojawi i wybrać - Refine. Ewentualnie możemy wybrać tą samą opcję w panelu po prawej. W takim wypadku będzie można ją dopiero wybrać jeśli w zakładce Selection po prawej klikniemy na symbol Vertexów - cztery małe niebieski punkty.
Po aktywowaniu funkcji Refine możemy najechać kursorem na linię i kliknąć w miejscu gdzie chcemy dodać punkt - Vertex. Możemy dodać ich kilka w różnych miejscach jeśli chcemy.
Następnie jeśli np. chcemy zmienić ich położenie wystarczy, że wejdziemy ponownie w edycję Vertexów, zaznaczymy je i przesuniemy narzędziem Move.
Sytuacja wygląda trochę inaczej jeśli chcielibyśmy dodać dodatkowy wierzchołek w obiekcie typu - Box lub innym takim jak - Cylinder, Sphere, Tube i inne.
Aby to zrobić po jego utworzeniu należy dodać modyfikator Editable Poly lub kliknąć prawy przycisk myszki i wybrać opcję Convert to Editable Poly.
Możliwości dodania Vertexów jest tak naprawdę kilka, ale w tym poradniku opiszę wg. mnie najprostszą i najmniej inwazyjną. Aby z niej skorzystać musimy włączyć wstążkę na górze, tak abyśmy mieli więcej opcji do wyboru. Po jej rozsunięciu wybieramy zakładkę Modeling, a następnie klikamy na opcję - P Connect (Paint Connect). Jeśli przytrzymamy chwilę dłużej kursor na tej funkcji, to wyświetli nam się dodatkowo film prezentujący możliwości tego narzędzia.
Następnie w momencie, gdy mamy aktywowane te narzędzie, to klikamy przycisk myszki i najeżdżamy na miejsce gdzie chcemy by został dodany Vertex. W momencie najechania od razu tworzy się w tym miejscu dodatkowy wierzchołek, więc w bardzo prosty i szybki sposób można dodać ich wiele tam gdzie chcemy. W takim wypadku między nowymi punktami powstanie połączenie - Edge. Jeśli natomiast chcemy, aby nie tworzył się dodatkowy podział, to wystarczy, że będziemy puszczać lewy przycisk myszki i trzymać go tylko w momencie najeżdżania na krawędź.
Mam nadzieję, że ten poradnik okazał się pomocny i dodawanie nowych Vertexów nie będzie już dla was problematyczna. Zachęcam przy okazji do zapoznania się z kurs 3ds Max online, z którego dowiecie się wszystkiego co niezbędne z tego programu :).
Pozdrawiam!
Liczba dostępnych kursów: 35
Łączny czas trwania kursów: 186 godzin
Liczba dostępnych kursów: 29
Łączny czas trwania kursów: 340 godzin
Liczba dostępnych kursów: 23
Łączny czas trwania kursów: 128 godzin
Liczba dostępnych kursów: 15
Łączny czas trwania kursów: 80 godzin
Szukasz czegoś innego?