Unreal Engine + 3ds Max - Animacje wnętrz od podstaw

399,00 zł

  • Dostęp do pojedynczego kursu
  • Nielimitowany dostęp
  • Pobierz lub oglądaj online
  • Możliwość pobrania materiałów szkoleniowych

Wszystkie kursy od 66zł

  • Dostęp do wszystkich kursów
  • Czasowy dostęp
  • Oglądaj online
  • Możliwość pobrania materiałów szkoleniowych
  • Unreal Engine + 3ds Max - Animacje wnętrz od podstaw - 01
  • Unreal Engine + 3ds Max - Animacje wnętrz od podstaw - 02
  • Unreal Engine + 3ds Max - Animacje wnętrz od podstaw - 03
  • Unreal Engine + 3ds Max - Animacje wnętrz od podstaw - 04
  • Unreal Engine + 3ds Max - Animacje wnętrz od podstaw - 05
  • Unreal Engine + 3ds Max - Animacje wnętrz od podstaw - 06
  • Unreal Engine + 3ds Max - Animacje wnętrz od podstaw - 07
  • Unreal Engine + 3ds Max - Animacje wnętrz od podstaw - 08
  • Unreal Engine + 3ds Max - Animacje wnętrz od podstaw - 09
  • Unreal Engine + 3ds Max - Animacje wnętrz od podstaw - 10
  • Unreal Engine + 3ds Max - Animacje wnętrz od podstaw - 11
  • Unreal Engine + 3ds Max - Animacje wnętrz od podstaw - 12
  • Unreal Engine + 3ds Max - Animacje wnętrz od podstaw - 13
  • Unreal Engine + 3ds Max - Animacje wnętrz od podstaw - 14
  • Unreal Engine + 3ds Max - Animacje wnętrz od podstaw - 15
  • Unreal Engine + 3ds Max - Animacje wnętrz od podstaw - 16
  • Unreal Engine + 3ds Max - Animacje wnętrz od podstaw - 17

O czym jest kurs?


Kurs "Unreal Engine + 3ds Max - Animacje wnętrz od podstaw"  poświęcony jest wykorzystaniu programu Unreal Engine pod kątem wizualizacji i animacji wnętrz. Praca z Unrealem daje ogromne możliwości, ale wiąże się również z koniecznością poznania wielu niezbędnych funkcji potrzebnych do przygotowania tego typu projektu. Początkowo wszystkie te opcje są przytłaczające, ale dzięki temu kursowi zapoznanie się z nimi nie powinno być problematyczne. 

Poniżej możesz zobaczyć przykładową animację wykonaną z wykorzystaniem Unreal Engine. W kursie omówię wszystkie zagadnienia, których znajomość jest niezbędna do wykonania tego typu projektu.

Przygotowanie sceny w 3ds Maxie pod kątem eksportu

Zaczniemy od podstawowych zasad, którymi musimy się kierować pracując nad projektem w 3ds Maxie  - jak przygotować geometrię, nazwać obiekty i rozłożyć mapy UV.  Dużą część kursu poświęcimy sposobom optymalizacji sceny dzięki czemu będziemy mogli uzyskiwać lepszą jakość w Unrealu w krótszym czasie.  Następnym krokiem będzie import sceny do Unreala. Pokażę Ci najwygodniejszą metodę, dzięki której bez problemu będziemy mogli na bieżąco aktualizować projekt w wypadku ewentualnych zmian. 

Unreal Engine + 3ds Max - Animacje wnętrz od podstaw - 21

Światła w Unreal Engine

Omówię w jaki sposób oświetlić scenę korzystając ze światła słonecznego oraz różnych typów świateł sztucznych. A także przedstawię Ci trzy różne sposoby przeliczania światła - z wykorzystaniem karty graficznej jak i procesora. Sam zdecydujesz, który będzie dla Ciebie najbardziej odpowiedni.

Unreal Engine + 3ds Max - Animacje wnętrz od podstaw - 22

Odbicia i przezroczystość w Unreal Engine

Pokażę Ci również jak uzyskać  najlepszą jakość odbić oraz przezroczystości. Sprawa nie jest tak prosta jak w wypadku standardowych silników renderujących jak np. V-ray i warto zrozumieć jak działa to w Unrealu

Unreal Engine + 3ds Max - Animacje wnętrz od podstaw - 23

Dodatkowo skorzystamy z  obszernej biblioteki materiałów i modeli 3d - Megascans. Dzięki niej możemy znacznie przyspieszyć pracę nad projektem. Biblioteka ta jest w pełni darmowa dla wszystkich użytkowników Unreala, więc nie musisz obawiać się o dodatkowe koszty. 

Przygotowanie animacji w Unreal Engine

Gdy cała scena będzie już gotowa przejdziemy do ustawienia kamer oraz ich animowania. Dzięki temu, że wszystko możemy ustawić w czasie rzeczywistym dokładnie wiemy jaki efekt finalny uzyskamy i unikniemy nieprzyjemnych niespodzianek.

Unreal Engine + 3ds Max - Animacje wnętrz od podstaw - 24 

Pokażę Ci również w jaki sposób uzyskać jak najlepszą jakość finalnej animacji wykorzystując narzędzie - Movie Render Queue.  Na sam koniec wytłumaczę jak w prosty sposób złożyć animację wykorzystując świetny darmowy program DaVinci Resolve.  Wiedza w kursie jest na tyle uniwersalna, że wykorzystasz ją do przygotowania wizualizacji i animacji dowolnego projektu wnętrza. Jeśli chcesz rozpocząć przygodę z Unreal Enginem to ten kurs jest właśnie dla Ciebie.

Wymagania sprzętowe - Czy mam wystaczająco dobry komputer?

Osobiście polecam zainteresowanie się Unrealem jeśli posiadasz kartę graficzną z co najmniej 8 GB pamięci, najlepiej firmy NVIDIA z RTX-em. Przeliczanie światła w Unrealu jest możliwe również z wykorzystaniem procesora jednak proces ten jest wielokrotnie dłuższy, a efekty gorsze. Na ten moment wykonywanie obliczeń na GPU jest możliwe tylko z kartami firmy NVIDIA. Dodatkowo im więcej pamięci ma nasza karta tym bardziej złożone sceny będzie mogła obsługiwać.

Czy Unreal Engine jest dla mnie odpowiednim programem?

Jeśli zastanawiasz się czy Unreal to odpowiedni dla Ciebie program to zachęcam do zapoznania się z filmem poniżej. Przedstawiam w nim swoją opinię dla kogo to rozwiązanie będzie odpowiednie, a komu ewentualnie bym odradzał zainteresowanie się tym sposobem przedstawiania projektów.

Lista filmów

  • 01 - Instalacja - Unreal Engine Zobacz darmową lekcję3 min 44 s
  • 02 - Instalacja - Quixel Bridge Zobacz darmową lekcję3 min 10 s
  • 03 - Utworzenie pierwszego projektu Zobacz darmową lekcję3 min 24 s
  • 04 - Instalacja - Datasmith Zobacz darmową lekcję3 min 33 s
  • 05 - UE - Import pierwszego projektu 15 min 26 s
  • 06 - Jak przygotować model pod eksport do UE 32 min 31 s
  • 07 - UE - Jak działa światło 7 min 30 s
  • 08 - UE - Jak działają Light Mapy 20 min 18 s
  • 09 - Optymalizacja pod Light Mapy 48 min 17 s
  • 10 - 3ds Max - Rozkladanie UV-3 53 min 55 s
  • 11 - UV - Tekstylia 8 min 36 s
  • 12 - 3ds Max - Rozkladanie UV - Zaawansowne 1 h 18 min
  • 13 - Eksport do UE z zachowaniem UV 18 min 52 s
  • 14 - UE - Podstawy interfejsu 17 min 2 s
  • 15 - UE - Sposoby przeliczania światła 11 min 2 s
  • 16 - UE - Instalacja Loughshang Lightmass 12 min 8 s
  • 17 - UE - Co ustawić po imporcie sceny 26 min 24 s
  • 18 - UE - Ustawienie jakosci swiatla - GPU Loughshang 24 min 46 s
  • 19 - UE - Ustawienie jakosci swiatla - CPU 39 min 30 s
  • 20 - UE - Ustawienie jakosci swiatla - GPU 28 min 25 s
  • 21 - UE - Oświetlenie - Światło słoneczne 18 min 51 s
  • 22 - UE - Oświetlenie - Rodzaje Mobility 15 min 33 s
  • 23 - UE - Oświetlenie - Rodzaje świateł sztucznych 8 min 23 s
  • 24 - UE - Materiały - Podstawy 33 min 37 s
  • 25 - UE - Materiały - Master Material 8 min 23 s
  • 26 - UE - Materiały - Szkło 18 min 53 s
  • 27 - UE - Odbicia materiałów 20 min 55 s
  • 28 - UE - Odbicia materiałów - Ray Tracing 16 min 55 s
  • 29 - UE - Importowanie materiałów - Megascans 23 min 0 s
  • 30 - 3ds Max - Ustawianie rozmiaru tekstur 15 min 41 s
  • 31 - UE - Importowanie modeli z Megascans 11 min 40 s
  • 32 - UE - Kopiowanie obiektów z innych projektów 10 min 59 s
  • 33 - UE - Dodawanie kamer 21 min 31 s
  • 34 - UE - DOF - Głębia ostrości 6 min 59 s
  • 35 - UE - Animowanie kamery 28 min 57 s
  • 36 - UE - Movie Render Queue 34 min 31 s
  • 37 - UE - Omówienie mojego projektu 8 min 27 s
  • 38 - Montaż animacji - DaVinci Resolve 11 min 29 s
  • 39 - Podsumowanie 8 min 1 s
  • pliki-dodatkowe-3ds-max-unreal-engine-animacja-wnetrza

Dla kogo jest ten kurs?

Kurs skierowany jest do osób, które miały już styczność z grafiką 3d i znają już program 3ds Max w stopniu średniozaawansowanym. Nie polecamy rozpoczynać nauki wizualizacji od tego kursu jeśli to Twoje początki pracy z programami 3d.

Jeśli chcesz poznać 3ds Maxa od podstaw, to polecamy kurs - 3ds Max + V-ray 3.6 - Kompendium

W kursie zostały poruszone takie tematy jak:

  • Przygotowanie sceny do eksportu
  • Import sceny do Unreala z wykorzystaniem Datasmith
  • Omówienie działania światła w Unreal Engine
  • Przygotowanie map UV pod Lightmapy
  • Rozkładanie map UV w 3ds Maxie
  • Omówienie interfjesu Unreal Engine
  • Sposoby przeliczania Lightmass z wykorzystaniem CPU i GPU
  • Rodzaje świateł
  • Korzystanie z biblioteki Megascans
  • Omówienie podstaw materiałów i ich tworzenia
  • Odbicia oraz przezroczystość w Unrealu
  • Ustawienia kamer
  • Ujęcia z głębią ostrości DOF
  • Przygotowanie animacji
  • Renderowanie animacji z wykorzystaniem Movie Render Queue
  • Montaż animacji w DaVinci Resolve

Załóż konto
Na swoim osobistym koncie będziesz mógł zbierać zakupione kursy, odznaki, rabaty oraz śledzić statystyki!
Wybierz kurs
Sprawdź ile możesz zaoszczędzić kupując kursy w pakiecie!
Złóż zamówienie
Wszystkie kursy dostępne są w formie elektronicznej dzięki czemu otrzymasz do nich dostęp kilka minut po opłaceniu zamówienia!
Dokonaj płatności
Pamiętaj, że tylko dokonanie przelewu elektronicznego daje pewność natychmiastowego otrzymania dostępu do kursu. W wypadku wpłaty pieniędzy np. na poczcie lub w placówce banku, zaksięgowanie może trwać od 1 do 2 dni roboczych.
Przerabiaj materiał i zdobywaj wiedzę!
Dostęp do kursu zostanie odblokowany automatycznie na koncie użytkownika kilka minut po dokonaniu płatności.

0.0

Autor

Mateusz Ciećwierz Architekt, grafik 3d

Absolwent Wydziału Architektury Politechniki Warszawskiej. Założyciel Red Gear oraz CG Wisdom. Fan gier, komiksów i starych samochodów.

Czas trwania:
13 godzin
Użyte programy:
3ds Max 2021 Unreal Engine 4.26
Pliki:
Lekcje w postaci plików video Sceny do celów szkoleniowych
Język:
Polski
Stopień trudności:
łatwy

Udało się! Kurs wylądował w koszyku.

Przejdź do koszyka

Aby dodać opinię, zaloguj się na swoje konto