Kurs "Unreal Engine + 3ds Max - Animacje wnętrz od podstaw" poświęcony jest wykorzystaniu programu Unreal Engine pod kątem wizualizacji i animacji wnętrz. Praca z Unrealem daje ogromne możliwości, ale wiąże się również z koniecznością poznania wielu niezbędnych funkcji potrzebnych do przygotowania tego typu projektu. Początkowo wszystkie te opcje są przytłaczające, ale dzięki temu kursowi zapoznanie się z nimi nie powinno być problematyczne.
Poniżej możesz zobaczyć przykładową animację wykonaną z wykorzystaniem Unreal Engine. W kursie omówię wszystkie zagadnienia, których znajomość jest niezbędna do wykonania tego typu projektu.
Przygotowanie sceny w 3ds Maxie pod kątem eksportu
Zaczniemy od podstawowych zasad, którymi musimy się kierować pracując nad projektem w 3ds Maxie - jak przygotować geometrię, nazwać obiekty i rozłożyć mapy UV. Dużą część kursu poświęcimy sposobom optymalizacji sceny dzięki czemu będziemy mogli uzyskiwać lepszą jakość w Unrealu w krótszym czasie. Następnym krokiem będzie import sceny do Unreala. Pokażę Ci najwygodniejszą metodę, dzięki której bez problemu będziemy mogli na bieżąco aktualizować projekt w wypadku ewentualnych zmian.
Światła w Unreal Engine
Omówię w jaki sposób oświetlić scenę korzystając ze światła słonecznego oraz różnych typów świateł sztucznych. A także przedstawię Ci trzy różne sposoby przeliczania światła - z wykorzystaniem karty graficznej jak i procesora. Sam zdecydujesz, który będzie dla Ciebie najbardziej odpowiedni.
Odbicia i przezroczystość w Unreal Engine
Pokażę Ci również jak uzyskać najlepszą jakość odbić oraz przezroczystości. Sprawa nie jest tak prosta jak w wypadku standardowych silników renderujących jak np. V-ray i warto zrozumieć jak działa to w Unrealu
Dodatkowo skorzystamy z obszernej biblioteki materiałów i modeli 3d - Megascans. Dzięki niej możemy znacznie przyspieszyć pracę nad projektem. Biblioteka ta jest w pełni darmowa dla wszystkich użytkowników Unreala, więc nie musisz obawiać się o dodatkowe koszty.
Przygotowanie animacji w Unreal Engine
Gdy cała scena będzie już gotowa przejdziemy do ustawienia kamer oraz ich animowania. Dzięki temu, że wszystko możemy ustawić w czasie rzeczywistym dokładnie wiemy jaki efekt finalny uzyskamy i unikniemy nieprzyjemnych niespodzianek.
Pokażę Ci również w jaki sposób uzyskać jak najlepszą jakość finalnej animacji wykorzystując narzędzie - Movie Render Queue.
Na sam koniec wytłumaczę jak w prosty sposób złożyć animację wykorzystując świetny darmowy program DaVinci Resolve.
Wiedza w kursie jest na tyle uniwersalna, że wykorzystasz ją do przygotowania wizualizacji i animacji dowolnego projektu wnętrza. Jeśli chcesz rozpocząć przygodę z Unreal Enginem to ten kurs jest właśnie dla Ciebie.
Wymagania sprzętowe - Czy mam wystaczająco dobry komputer?
Osobiście polecam zainteresowanie się Unrealem jeśli posiadasz kartę graficzną z co najmniej 8 GB pamięci, najlepiej firmy NVIDIA z RTX-em. Przeliczanie światła w Unrealu jest możliwe również z wykorzystaniem procesora jednak proces ten jest wielokrotnie dłuższy, a efekty gorsze. Na ten moment wykonywanie obliczeń na GPU jest możliwe tylko z kartami firmy NVIDIA. Dodatkowo im więcej pamięci ma nasza karta tym bardziej złożone sceny będzie mogła obsługiwać.
Czy Unreal Engine jest dla mnie odpowiednim programem?
Jeśli zastanawiasz się czy Unreal to odpowiedni dla Ciebie program to zachęcam do zapoznania się z filmem poniżej. Przedstawiam w nim swoją opinię dla kogo to rozwiązanie będzie odpowiednie, a komu ewentualnie bym odradzał zainteresowanie się tym sposobem przedstawiania projektów.
Krystian 17-09-2021