Data publikacji: 22-02-2017 | Data aktualizacji: 19-10-2023
Data publikacji: 22-02-2017 | Data aktualizacji: 19-10-2023
"Nowe" - Przykład mojej pracy, która korzysta z systemowego rozwiązania do kolorowania modelu:
Wybór sposobu podejścia do kwestii teksturowania jest uzależniony od wielu czynników.
Trzeba zauważyć, że "nowe" (bardziej systemowe) podejście nie zawsze się sprawdzi i w niektórych przypadkach lepiej zrobić kompletny zestaw tekstur.
Systemowość jest doskonała w sytuacji gdy mamy do zrobienia dużo zbliżonych do siebie obiektów. (Np. 15 metalowych beczek, 24 śmietniki... ) Przy takim założeniu robienie każdej beczki "osobno" byłoby bardzo czasochłonne.
Z drugiej strony - robienie całego systemu do teksturowania beczek, w sytuacji gdy mamy jedynie 2 beczki na planszy również nie ma sensu.
Tak wygląda mój zestaw kolejnych kroków jaki zwykle wykonuje przy planowaniu... czegokolwiek. Naszym pierwszym krokiem będzie zdefiniowane celu i założeń - przejrzyjmy zatem referencje.
Wymagania niezbędne do ukończenia projektu zostały zaznaczone na fioletowo. Pozostałe mogą pomóc, ale nie są wymagane.
Elementy składowe - Assety niezbędne do stworzenia materiału
Funkcja posłuży nam później do sterowania "mieszaniem" się brudu i kurzu na tkaninie. Jeśli chcesz wiedzieć jak stworzyć nową funkcję to kliknij tutaj.
Definiujemy główny (bazowy) kolor tkaniny.
Sposób układania kilku kolorów definiowany przez teksturę (maskę).
Definiujemy kolor obszycia na krawędziach obiektu. Mapowanie krawędzi jest brane z 1 kanału UV, a nie tak jak domyślnie ‒ z 0.
Vertex color pozwoli nam na domalowanie brudu na modelu 3D już w silniku Custom node to funkcja, którą zbudowaliśmy na samym początku.
Dodajemy kurz osiągający na górze tkaniny. Niezależnie od tego w jaki sposób obrócimy model ‒ kurz zawsze osiądzie na górze. To świetny sposób dzięki któremu możecie również stworzyć np. śnieg i sterować jego ilością z poziomu silnika.
Łączenie normal mapy faktury z normal mapą obszycia.
Aby zobaczyć kompletny materiał w pełnej rozdzielczości kliknij w ten link.
3.8 Instalacja materiału
W mojej scenie materiał tkanin nie posiadał funkcji dla kurzu i brudu, mimo to w zupełności spełnił on swoje zadanie. Rozbudowałem go jedynie na potrzeby tej prezentacji ‒ abyście mogli poznać trochę bardziej zaawansowane nody edytora materiałów.
Przy całościowym odbiorze sceny prawie zawsze wystarczą podstawowe funkcje. Zwykle nie warto inwestować w zbyt skomplikowane systemy!
Strona autora - http://piratportfolio.com/link-library/
Podstawy materiałów w UE4
UE4 materials
Tech Art Aid
Layered material UE4 tutorial
The Ultimate Trim: Texturing Techniques of Sunset Overdrive
Uncharted 4: This game has Substance
Next-Gen Material Pipeline for The Order: 1886
The next frontier of texturing workflows
Liczba dostępnych kursów: 35
Łączny czas trwania kursów: 186 godzin
Liczba dostępnych kursów: 29
Łączny czas trwania kursów: 340 godzin
Liczba dostępnych kursów: 23
Łączny czas trwania kursów: 128 godzin
Liczba dostępnych kursów: 15
Łączny czas trwania kursów: 80 godzin
Szukasz czegoś innego?