Kurs jest poświęcony Marvelous Designerowi - wiodącemu oprogramowaniu wykorzystywanemu do tworzenia hiperrealistycznych modeli tekstylnych w 3D. Program skupia się na kompleksowym tworzeniu pościeli łóżka: prześcieradła, kołdry, poduszek oraz narzuty. Przeprowadzi Cię przez cały ten proces od początku do końca.
Nieosiągalna dla SketchUpa jakość
Wielokrotnie stawałem przed zadaniem stworzenia sypialni. Godzinami przeglądałem wtedy bibliotekę 3D Warehouse w poszukiwaniu idealnego modelu łóżka. Wszystkie wymagały ode mnie dużego wkładu pracy: w poprawę geometrii lub precyzyjne teksturowanie. Ostatecznie efekt i tak nie był satysfakcjonujący.
Jakość, którą można osiągnąć w Marvelous Designerze jest trudna do osiągnięcia w jakimkolwiek innym programie do grafiki 3D. Tkaniny zachowują się w nim dokładnie tak, jak w rzeczywistości: mają realistyczne zagięcia i naturalny kształt.
Marvelous Designer od podstaw
Kurs powstał z myślą o laikach. Tłumaczy więc od podstaw prawa, jakimi rządzi się to oprogramowanie. Pokazuje m. in. jak wykonać wykrój, które krawędzie zszyć ze sobą czy jak dodać realistyczną fakturę tkaniny.
Lektor udziela praktycznych porad, które pomogą Ci uzyskać bardziej przekonujący rezultat. Pokazuje jak poruszać się w złożonych parametrach i jak rozumieć zaawansowane, fachowe słownictwo.
Intuicyjne modelowanie tkanin
Marvelous Designer wykorzystuje autorską technologię opartą na symulacji tekstyliów, zamiast tradycyjnego modelowania 3D. Pozwala w ten sposób osiągnąć hiperrealistyczny efekt, ale też całkowicie zmienia tradycyjne podejście do trójwymiarowych siatek.
Modele powstają intuicyjnie, poddając się zadanym parametrom wyjściowym środowiska (grawitacji) oraz poszczególnych tkanin: ciężarowi, tendencji do zginania czy sztywności szwów. Efekt można łatwo zmieniać, a praca polega bardziej na stylizowaniu niż na tradycyjnym rzeźbieniu; chociaż i to można zastosować w Marvelousie!
Optymalizacja geometrii z myślą o Sketchupie i innych programach
Im więcej poligonów, tym więcej widać na tkaninie zagnieceń, fałdek i mikro detali. Niestety, im więcej poligonów, tym również trudniej płynnie obsługiwać geometrię, szczególnie w SketchUpie. Z pomocą przychodzi jednak Blender - darmowy program, który jest w stanie skompresować siatki w taki sposób, aby nie traciły detali i jednocześnie zachowywały pełną użyteczność w SketchUpie. W kursie znajdziesz również lekcję poświęconą sposobom optymalizacji V-Ray już w pliku .skp.
Sebastian Kunicki 06-07-2024 Opinia potwierdzona zakupem
Patrycja Ślusarczyk - Grzywna 23-03-2024 Opinia potwierdzona zakupem
KAROLINA 15-05-2023 Opinia potwierdzona zakupem
Tomasz 13-12-2022 Opinia potwierdzona zakupem