Z kursu dowiecie się jak stworzyć pełny wirtualny model domu jednorodzinnego, jego dokumentację, oraz jak przygotować go do prezentacji i wydruku. Całość kursu składa się z 24 części, które zostały nagrane tak, by nawet początkujący mógł się odnaleźć w programie - pierwsze dwie części to omówienie interfejsu, oraz wytłumaczenie co kryje się za pojęciami Building Information Modeling.
Zobaczycie jak w zaledwie kilka godzin zbudować geometrię domu jednorodzinnego, od fundamentów, aż po dach. Jak nadawać i edytować materiały w warstwach elementów konstrukcyjnych, jak w bardzo szybki sposób dodawać oznaczenia do stolarki okiennej i drzwiowej, tworzyć wymiary i kolorowe schematy pomieszczeń wraz z legendami. Jak tworzyć teren otaczający budynek, elementy otoczenia, detal szczegółu, widoki aksonometryczne, oraz jak ustawić grafikę i wyrednerować widok perspektywiczny przy użyciu Autodesk 360 Cloud.
W plikach dodatkowych, które dostępne są po zakupie oprócz materiałów video znajdą się podkłady w postaci plików DWG, oraz pliki Revita odpowiadające poszczególnym częściom kursu.
1.Wstęp
-
omówienie okna startowego
programu Autodesk Revit Architecture
- szablony, projekty, rodziny
- omówienie środowiska pracy
programu
- dostosowanie interfejsu
- omówienie dostępnych narzędzi
- ustawienie skali i
opcji wyświetlania widoków
2. BIM i
projekt w programie Revit
- BIM
- czym jest projekt w Revit
Architecture
- sposoby rozpoczynania pracy
3. Początek pracy z projektem
- ustawienie jednostek
- ustawienie poziomów kondygnacji
- import plików zewnętrznych
- ustawienie
osi konstrukcyjnych
- wyrównywanie osi do środka
ścian z podkładu
- ustawienie przekrojów
- tworzenie segmentów
- ustawienie zakresu widoku
- ustawienie elewacji
- zapisywanie projektu
4. Wpisywanie
informacji o projekcie
- Wpisywanie
informacji, wyświetlanie i modyfikacja
5.1. Ściany na parterze
- rodzaje i metody rysowania
ścian
- ściany zewnętrzne
- rysowanie ścian, zmiana strony
z zewnętrzną na wewnętrzną, zmiana poziomu szczegółowości
- ściany wewnętrzne
- wybór i modyfikacja ścian
- sposoby łączenia ścian
- edycja profilu ściany
- dodawanie boniowania
5.2. Ściany
kurtynowe i połacie przeszklone
- tworzenie ścian kurtynowych
- tworzenie połaci przeszklonych
- dodawanie podziałów i wprowadzanie
szprosów na ścianie kurtynowej
- tworzenie drzwi w panelu ściany kurtynowej
6. Ściany w części podziemnej
- ustawienie podrysu
- ściany fundamentowe
- rysowanie płaszczyzn
odniesienia
- ściany piwnicy
7. Fundamenty
- tworzenie ławy fundamentowej
- powielanie typu
- tworzenie płyty fundamentowej
8. Stropy na 0parter
- metody rysowania stropu
- rodzaje stropów
- edycja typu stropu
- łączenie geometrii
- strop nad garażem
- tworzenie otworu w stropie
- dodawanie podłogi w pokojach
9. strop na poddaszu
10.Schody
- wybór rodzaju schodów
- ustalenie właściwości elementu
i typu
- tworzenie schodów
- tworzenie poręczy na poziomie 0
11. Dach
- rodzaje dachów
- dach wg podrysu
- dołączanie ścian do dachu
- podbicie, wiatrownica, rynna
12. Kominy
- tworzenie ścian kominów
- zamknięcia górne
kominów (12cm - domyślny)
- gzyms
- otwory w kominie
13. Drzwi
- wczytywanie rodzin drzwi
- edycja materiałów
- umieszczanie drzwi -
prawa, lewa strona, wnętrze, zewnętrze
14. Okna
- wczytywanie rodzin okien
- wybór okien
- umieszczanie okien
15. Sufit i oświetlenie
- w łazience tworzymy sufit
- wstawianie oświetlenia
16. Czyszczenie modelu
- łączenie geometrii elementów
konstrukcyjnych
- zmiana połączenia ścian
17. Detal
- omówienie idei detalu
w programie Revit
- omówienie dostępnych funkcji
- nadawanie materiałów
- tworzenie detalu rysunkowego
- dodawanie komponentów szczegółu i
powtarzalnych komponentów szczegółu
18. Komponenty
- dodawanie komponentów zabudowy
i komponentów hydraulicznych do łazienki
19. Pomieszczenia, legendy,
zestawienia pomieszczeń
- tworzenie pomieszczeń
- opisywanie pomieszczeń
- tworzenie kolorowego schematu
pomieszczeń
- dodawanie legendy
- tworzenie zestawienia
pomieszczeń
20. Tagowanie i tworzenie zestawienia okien
- tagowanie drzwi i okien
- modyfikacja tagu
- zestawienie stolarki okiennej
21. Wymiarowanie
- tworzenie wymiarów na podstawie
odniesień indywidualnych
- tworzenie wymiarów na podstawie
całych ścian
22. Teren i komponenty terenu
- tworzenie terenu
- ustawianie wysokości punktów
- zmiana materiałów
- dzielenie terenu - tworzenie
podjazdów
- dodawanie komponentów terenu
- tworzenie ogrodzenia
23. Opcje wyświetlania grafiki, kamera i rendering
- nadawanie materiałów
wykończeniowych
- tworzenie widoku
kamery
- opcje ustawienia
kamery
- kontrola widoku - styl
wyświetlania, ustawienia słońca, cieniowanie, definicja położenia projektu
- opcje wyświetlania grafiki
- opcje grafiki renderingu online
- rendering dzięki usłudze
autodesk 360 cloud
24. Przygotowanie arkuszy do wydruku
- tworzenie arkuszy
- sposoby modyfikacji
arkuszy i opisywanie
- aktywowanie i dezaktywowanie
widoków
- umieszczanie i skalowanie
rysunków na arkuszu
- druk oraz eksport
Arkuszy
Mateusz 04-08-2022 Wyróżniona opinia Opinia potwierdzona zakupem
Paulina 07-07-2022 Wyróżniona opinia Opinia potwierdzona zakupem
Kinga 22-03-2024 Opinia potwierdzona zakupem
Jan Skalski 11-03-2024 Opinia potwierdzona zakupem
Dominika 30-11-2023 Opinia potwierdzona zakupem
Artur 29-11-2023 Opinia potwierdzona zakupem
Sabina 15-03-2023 Opinia potwierdzona zakupem
Aleksandra 29-01-2023 Opinia potwierdzona zakupem
Michał 04-05-2022 Opinia potwierdzona zakupem
Karolina Sipron 13-06-2021 Opinia potwierdzona zakupem
Rafał Ilnicki 15-11-2020 Opinia potwierdzona zakupem