Data publikacji: 10-10-2017 | Data aktualizacji: 31-03-2020 | Autor: Mateusz Ciećwierz
Data publikacji: 10-10-2017 | Data aktualizacji: 31-03-2020 | Autor: Mateusz Ciećwierz
Kilka dni temu na naszym serwisie pojawił się darmowy tutorial z programu 3ds Max, w którym została wyjaśniona nowa funkcja Vraya, która nazywa się VrayDenoiser. Tutorial możecie obejrzeć w dziale darmowe tutoriale lub poniżej.
Dla osób, które wolą jednak czytać niż oglądać poniżej wyjaśniamy na czym funkcja ta polega. Warto zacząć od tego, że pojawiła się ona dopiero w najnowszym Vray'u 3.4, więc jeśli posiadacie starszą wersje, to nie będzie ona dostępna.
Korzystanie z tej funkcji jest naprawdę banalnie proste, więc można skorzystać z niej każdy. Aby ją uaktywnić wystarczy wystarczy w ustawieniach renderu (F10), wejść w zakładkę Render Elements i dodać - VrayDenoiser.
I tak naprawdę to tyle. Można samemu ustawiać parametry tej funkcji, ale domyślne ustawienia sprawdzają się bardzo dobrze.
Po dodaniu VrayDenoisera nie zauważymy żadnej różnicy podczas liczenia się renderu. Dopiero po skończeniu obliczania rebderu zostaje aktywowany proces obliczania VrayDenoisera. Zajmuje to dosłownie kilka sekund, ale czas na pewno może się zwiększyć w zależności od wielkości naszej wizualizacji.
Efekt finalny możemy zobaczyć po wybraniu VrayDenoiser w Vray Frame Bufferze w lewym górnym rogu. Warstwa RGB color nie ulega żadnej zmianie, więc jeśli rezultat nie będzie nas zadowalał, to niczym nie ryzykujemy.
Poniżej możecie zobaczyć jak wygląda to w praktyce na kawałku renderu, który został policzony na niskich ustawieniach.
Ustawienia.
Oryginalny reneder.
Render z opcją VrayDenoiser.
Porównanie.
Jak widać nawet przy bardzo niskich ustawieniach renderu VrayDenoiser radzi sobie bardzo dobrze. Zauważalna jest zdecydowana poprawa jakości. Ziarno z renderu praktycznie zniknęło. Biorąc pod uwagę jak łatwo można korzystać z tej funkcji i jak dobre efekty da się z jej użyciem uzyskać, to zalecamy o niej pamiętać.
Oczywiście nadal warto liczyć rendery na wyższych ustawieniach jeśli czas nam na to pozwala. Opcja ta nie pomoże nam w żaden sposób z utraconymi detalami, które zacierają się przy liczeniu na zbyt niskich ustawieniach. Natomiast pozwoli zlikwidować bardzo widoczne ziarno, które rzuca się od razu w oczy. Na pewno warto jej używać w sytuacjach gdy mamy bardzo mało czasu jak i wtedy, gdy musimy liczyć bardzo dużo próbek gorszej jakości. Z pomocą Vray Denoisera możemy pozwolić sobie na obniżenie ustawień bez martwienia się o to czy ziarno będzie widoczne.
VrayDenoiser to na pewno jedna z ciekawszych funkcji, która pojawiła się w Vray'u w ostatnim czasie. Gorąco zachęcamy do korzystania z niej.
Jeśli interesują was kompletne kursy wideo z programu 3ds Max, to zapraszamy do naszego sklepu.
Liczba dostępnych kursów: 35
Łączny czas trwania kursów: 186 godzin
Liczba dostępnych kursów: 29
Łączny czas trwania kursów: 340 godzin
Liczba dostępnych kursów: 24
Łączny czas trwania kursów: 131 godzin
Liczba dostępnych kursów: 15
Łączny czas trwania kursów: 80 godzin
Szukasz czegoś innego?