3ds Max - Zmiana jednostek na centrymetry? Tutorial, poradnik

Data publikacji: 15-06-2018  |  Data aktualizacji: 31-03-2020  | Autor: Mateusz Ciećwierz

3ds Max - Zmiana jednostek na centrymetry? Tutorial, poradnik


W tym krótkim poradniku wytłumaczę wam jak w prosty sposób zmienić jednostki w programie 3ds Max. Warto o tym pamiętać zanim rozpoczniemy pracę nad projektem szczególnie jeśli zależy nam na konkretnych wymiarach. Domyślnie w 3ds Maxie ustawione są jednostki Generic, które raczej nie są zbyt przydatne i warto je zmienić od razu po włączeniu programu.

Aby to zrobić wystarczy, że po uruchomieniu programu na pasku na górze wybierzemy opcję , a następnie Units Setup.


Po wybraniu tej opcji pojawi nam się nowe okno - Units Setup. W tabelce Display Unit Scale wybieramy Metric , a następnie Centymetry. Trzeba również pamiętać o tym, aby kliknąć w tym samym oknie System Unit Setup gdzie również zmieniamy jednostki na Centymetry. Na koniec klikamy Ok i po sprawie!

Warto pamiętać o tym, aby przed rozpoczęciem pracy nad nowym projektem spojrzeć czy ustawione są odpowiednie jednostki. 3ds Max niestety z jakiegoś powodu lubi sam resetować ustawienia, a w tym i ustawienia jednostek.

Dla osób, które wolą bardziej oglądać niż czytać przygotowaliśmy również video tutorial, którym krok po kroku pokazaliśmy również jak zmienić jednostki w 3ds Maxie.

Jeśli ten poradnik okazał się przydatny lub macie sugestię jakie inne tematy poruszyć to dajcie nam o tym znać w komentarzu poniżej.

Pozdrawiamy :)

Autor

Mateusz Ciećwierz Architekt, grafik 3d

Absolwent Wydziału Architektury Politechniki Warszawskiej. Założyciel serwisu CG Wisdom. Autor ponad 25 kursów z oprogramowania 3ds Max i V-ray. Fan gier, komiksów i starych samochodów.

Przeczytaj o programie 3ds Max na naszym blogu

Chcesz poznać program 3ds Max? Sprawdź nasz darmowy kurs online!