Korzystając z 3ds Maxa na pewno niejednokrotnie zastanawialiście się, czy przygotowane
materiały Vray można jakoś
zapisać do własnej biblioteki by móc korzystać z nich w przyszłości. 3ds Max daje nam taką możliwość i z tego, krótkiego poradnika dowiecie się jak to zrobić.
Pierwszym krokiem będzie stworzenie dowolnego materiału, który chcemy zapisać. W moim wypadku swój materiał nazwałem - Materiał_01. Następnie klikamy na ikonkę Get Material.
Następnie klikamy prawym przyciskiem myszki gdzieś na pustej przestrzeni Material Editora i wybieramy opcję - New Material Library.
Nadajemy nazwę naszej bibliotece i zatwierdzamy. Nasza biblioteka dodała się do przeglądarki materiałów - Material/Map Browser.
Następnie możemy dodać interesujące nas materiały do naszej biblioteki w 3ds Maxie. Aby to zrobić klikamy prawym przyciskiem myszki na dany materiał w zakładce Sample Slots i wybieramy Copy to -> Biblioteka_przykład.mat. Dzięki temu materiał będzie zapisany w naszej bibliotece.
Dodatkowo klikając prawym przyciskiem myszki na nazwę naszej biblioteki możemy zapisać ją do pliku np. pod inną nazwać i przesłać ją kolejnej osobie. Trzeba tylko pamiętać, że jeśli korzystaliśmy podczas tworzenia materiałów z tekstur, to będzie trzeba je również przesłać jeśli chcemy, aby wszystkie materiały wczytywały się poprawnie.
Jeśli ten poradnik okazał się przydatny to dajcie nam znać w komentarzu poniżej :).
Pozdrawiamy!