Data publikacji: 25-07-2016 | Data aktualizacji: 31-03-2020 | Autor: Mateusz Ciećwierz
Data publikacji: 25-07-2016 | Data aktualizacji: 31-03-2020 | Autor: Mateusz Ciećwierz
W tym artykule przedstawimy listę darmowych skryptów do programu 3ds Max, które według nas mogą bardzo ułatwić wam życie i przyspieszyć pracę. Jeśli według was brakuje jakiegoś skryptu, który według was jest równie przydatny, to dajcie nam znać!
1. Relink Bitmaps
Dzięki temu skryptowi możecie zaoszczędzić godziny spędzone na szukaniu brakujących tekstur do swoich projektów. Skrypt jest bardzo prosty w użyciu i można włączyć go w każdym momencie działania programu. Bardzo ważne jest aby podczas pracy nad projektami starać się unikać nazywania tekstur prostymi i powtarzalnymi nazwami typu „01.jpg”, „aa.jpg” , „drewno.jpg”. Jeśli na komputerze będziemy posiadać wiele tekstur o takich samych nazwach, to skrypt użyje pierwszej tekstury z taką samą nazwą, którą znajdzie.
Skrypt możecie pobrać z tej strony.
Sposób działania skryptu możecie obejrzeć na filmie w dziale darmowe tutoriale lub w filmie poniżej.
2. Render Mask
Bardzo przydatny i prosty w użyciu skrypt. Idealnie nadaje się do szybkiego przygotowywania masek, które następnie możemy wykorzystać np. podczas pracy nad postprodukcją w Photoshopie. Dodatkowo z jego pomocą możemy m.in. wyrenderować np. Ambient Occlusion.
3. FloorGenerator
Tego skryptu prawdopodobnie nie trzeba nikomu przedstawiać. Jeśli musicie stworzyć np. podłogę z geometrii, a nie tylko z wykorzystaniem tekstury, to przy pomocy tego narzędzia wykonacie ją w kilka minut niezależnie od powierzchni. Po zainstalowaniu wersji V2.00, FloorGenerator będzie dostępny z panelu modyfikatorów co znacznie ułatwia pracę.
Skrypt możecie pobrać z tej strony.
4. Debris Maker2
Z tym skryptem warto zapoznać się chociażby z tego względu, aby zobaczyć jak potężne i rozbudowane mogą być tego typu dodatki. Przy jego pomocy możemy w kilka sekund wygenerować unikalne modele 3d typu: cegły, liście, kryształy, trawę, kryształy, deski i wiele innych.
Skrypt możecie pobrać z tej strony.
Zachęcamy do obejrzenia filmu o Debris Maker2 w dziale darmowe tutoriale lub w filmie poniżej.
5. Sweep Profile
Jeśli często wykonujecie zdobione, skomplikowane gzymsy w 3ds Maxie, to ten skrypt na pewno się wam przyda. Po zainstalowaniu uzyskujemy dostęp to wielu gotowych profili gzymsów, które możemy w bardzo prosty sposób wykorzystać w swojej scenie.
Skrypt znajdziecie na tej stronie.
Jeśli chcecie zobaczyć jak działa ten skrypt w praktyce to zapraszamy do działu darmowe tutoriale lub do obejrzenia filmu poniżej.
6. Flopitor
Zdecydowanie jeden z naszych ulubionych skryptów, który dodaje bardzo przydatną funkcje 3ds Maxowi. Po jego instalacji otrzymujemy możliwość kopiowania obiektów między różnymi oknami 3ds Maxa w bardzo prosty i szybki sposób.
Skrypt można pobrać bezpośrednio z tej strony.
Tutorial o skrypcie Flopitor znajdziecie w dziale darmowe tutoriale lub poniżej.
7. Proxy Tools
Jeśli często w 3ds Maxie korzystacie z Vray Proxy, to koniecznie zainstalujcie
ten plugin. Korzystanie z obiektów typu Proxy staje się wtedy o wiele
łatwiejsze. W bardzo prosty i szybki sposób zmienicie sposób ich wyświetlania
oraz bez problemu schowacie je, gdy nie będą potrzebne.
Skrypt można pobrać z tej strony.
Sposób działania tego skryptu można zobaczyć pod w filmie dostępnym w dziale darmowe tutoriale lub w filmie poniżej.
8. Turn Viewport Maps On/Off
W konkretnych sytuacjach skrypt ten można być bardzo pomocny. Z jego pomocą jednym kliknięciem możemy włączyć lub wyłączyć wyświetlanie tekstur w naszej całej scenie lub zaznaczonych obiektach w programie 3ds Max.
Krótki film omawiający ten skrypt znajdziecie w dziale darmowe tutoriale lub poniżej.
Skrypt do pobrania z tej strony.
9. DANDG: Collapse
Z jego pomocą w prosty sposób połączymy za sobą zaznaczone przez nas obiekty w programie 3ds Max. Może on przyspieszyć naszą pracę w porównaniu ze zwykłą opcją Attach.
Tutorial o skrypcie DANDG: Collapse znajdziecie w dziale darmowe materiały lub poniżej.
Skrypt możecie pobrać z tej strony.
10. Batch Camera Render
Jeśli często renderujecie wiele ujęć z różnych kamer i niechętnie korzystacie z podstawowej opcji Batch Render, to plugin Batch Camera Render powinien was zainteresować. Posiada on zdecydowanie więcej opcji i może bardzo ułatwić zapisywanie wielu plików w 3ds Maxie.
Skrypt możecie pobrać z tej strony.
Działanie skryptu możecie zobaczyć w filmie z działu darmowe tutoriale lub poniżej.
Zachęcamy do zapoznania się z naszą ofertą kursów online z 3ds Maxa :)
Liczba dostępnych kursów: 35
Łączny czas trwania kursów: 186 godzin
Liczba dostępnych kursów: 29
Łączny czas trwania kursów: 340 godzin
Liczba dostępnych kursów: 23
Łączny czas trwania kursów: 128 godzin
Liczba dostępnych kursów: 15
Łączny czas trwania kursów: 80 godzin
Szukasz czegoś innego?