Premiera nowego kursu online! Sketchup - Tworzenie materiałów V-ray od podstaw

Data publikacji: 15-01-2018  |  Data aktualizacji: 31-03-2020  | Autor: Mateusz Ciećwierz

Premiera nowego kursu online! Sketchup - Tworzenie materiałów V-ray od podstaw


Opublikowaliśmy właśnie najnowszy kurs online poświęcony programowi Sketchup. Tym razem zobaczycie w nim jak tworzyć fotorealistyczne materiały wykorzystując najnowszą wersję silnika renderującego V-ray 3.6. Część z was może kojarzyć nasz poprzedni kurs o podobnej tematyce, ale wykorzystujący V-raya w wersji 2.0.

Nowy V-ray 3.6 przyniósł tyle zmian w porównaniu z wersją 2.0, że postanowiliśmy przygotować cały kurs od początku. Poruszyliśmy w nim również zupełnie nowe tematy, więc nawet jeśli przerabiałeś poprzedni kurs, to w tym znajdziesz bardzo dużo nowych informacji.

Kurs znajdziecie pod tym adresem.

Poniżej możecie zobaczyć kilka przykładowych materiałów, które zostały omówione w kursie.

Kurs online - Sketchup - Tworzenie materiałów V-ray 3.6 - Materiały przezroczyste

Kurs online - Sketchup - Tworzenie materiałów V-ray 3.6 - Metale

Kurs online - Sketchup - Tworzenie materiałów V-ray 3.6 - różne

W kursie zostały poruszone następujące zagadnienia:

  • Teksturowanie skomplikowanych powierzchni przy pomocy SketchUV
  • Eksport i perfekcyjne teksturowanie w oprogramowaniu RoadKill
  • Znajdowanie tekstur i map dobrej jakości
  • Modyfikowanie tekstur - zmiana koloru i wielkości
  • Tworzenie materiałów refleksujących
  • Wykorzystanie map wysokościowych Bump i Displacement
  • Tworzenie materiałów przezroczystych i szklanych
  • Tworzenie nieregularnych, pobrudzonych powierzchni
  • Odwzorowanie właściwości rzeczywistych materiałów
  • Przygotowanie zróżnicowanych materiałów przy wykorzystaniu
  • Ray-Traced Textures
  • Tworzenie niecodziennych materiałów, m. in. emitujących światło,
  • pochłaniających światło i imitujących karoserię
  • Wykorzystanie V-Ray Fur i Hair do tworzenia włochatych materiałów
  • Korzystanie z gotowych bibliotek materiałów
  • Zarządzanie materiałami w zakładce Asset Editor

Autor

Mateusz Ciećwierz Architekt, grafik 3d

Absolwent Wydziału Architektury Politechniki Warszawskiej. Założyciel serwisu CG Wisdom. Autor ponad 25 kursów z oprogramowania 3ds Max i V-ray. Fan gier, komiksów i starych samochodów.

Przeczytaj o programie Sketchup na naszym blogu

Chcesz poznać program Sketchup? Sprawdź nasz darmowy kurs online!