Opublikowaliśmy właśnie najnowszy kurs online poświęcony programowi Sketchup. Tym razem zobaczycie w nim jak tworzyć fotorealistyczne materiały wykorzystując najnowszą wersję silnika renderującego V-ray 3.6. Część z was może kojarzyć nasz poprzedni kurs o podobnej tematyce, ale wykorzystujący V-raya w wersji 2.0.
Nowy V-ray 3.6 przyniósł tyle zmian w porównaniu z wersją 2.0, że postanowiliśmy przygotować cały kurs od początku. Poruszyliśmy w nim również zupełnie nowe tematy, więc nawet jeśli przerabiałeś poprzedni kurs, to w tym znajdziesz bardzo dużo nowych informacji.
Kurs znajdziecie pod tym adresem.
Poniżej możecie zobaczyć kilka przykładowych materiałów, które zostały omówione w kursie.
W kursie zostały poruszone następujące zagadnienia:
- Teksturowanie skomplikowanych powierzchni przy pomocy SketchUV
- Eksport i perfekcyjne teksturowanie w oprogramowaniu RoadKill
- Znajdowanie tekstur i map dobrej jakości
- Modyfikowanie tekstur - zmiana koloru i wielkości
- Tworzenie materiałów refleksujących
- Wykorzystanie map wysokościowych Bump i Displacement
- Tworzenie materiałów przezroczystych i szklanych
- Tworzenie nieregularnych, pobrudzonych powierzchni
- Odwzorowanie właściwości rzeczywistych materiałów
- Przygotowanie zróżnicowanych materiałów przy wykorzystaniu
- Ray-Traced Textures
- Tworzenie niecodziennych materiałów, m. in. emitujących światło,
- pochłaniających światło i imitujących karoserię
- Wykorzystanie V-Ray Fur i Hair do tworzenia włochatych materiałów
- Korzystanie z gotowych bibliotek materiałów
- Zarządzanie materiałami w zakładce Asset Editor