O czym jest kurs?
Kurs jest przeznaczony zarówno dla osób, które zaczynają
przygodę z oprogramowaniem SketchUp + V-Ray, jak i dla tych, którzy
pragną zdobyć zaawansowaną, specjalistyczną wiedzę z zakresu grafiki 3D.
Program jest skoncentrowany na zagadnieniu materiałów V-Ray. Z kursu dowiesz się
gdzie szukać dobrej jakości tekstur oraz jak tworzyć własne tekstury. Zapoznasz
się z zaawansowanymi narzędziami, które ułatwią Ci proces teksturowania –
nawet na niepłaskich powierzchniach. Dowiesz się jak w pełni wykorzystywać
warstwy emissive, reflection, diffuse i refraction. Nauczysz się
odwzorowywać zróżnicowane faktury dzięki ustawieniom bump i displacement –
od wypukłych wzorów cegieł, po nieregularne struktury dzianin. Poznasz
zaawansowane techniki, które pomogą Ci stworzyć bardzo szeroką gamę
fotorealistycznych materiałów.
Lista filmów
Dla kogo jest ten kurs?
Kurs jest przeznaczony dla osób, które chciałyby nauczyć się
tworzyć przekonujące materiały w programie SketchUp przy użyciu pluginu
V-ray. Ta wiedza jest przydatna w wielu dziedzinach. Zarówno przy
tworzeniu wizualizacji drobnych przedmiotów użytkowych, jak również przy dużych
projektach architektonicznych. Kurs porusza wiele zagadnień i jest bardzo
rozbudowany. Mimo to został przygotowany tak, aby nawet laik mógł się w nim
odnaleźć. Narracja jest prowadzona krok po kroku, a materiał dydaktyczny został
podzielony na mniejsze tematyczne części, aby ułatwić odnalezienie interesujących
nas tematów.
W kursie zostały poruszone takie tematy jak:
- Sprawnie poruszać się
po programie
- Znajdować dobrej jakości
tekstury
- Edytować i tworzyć własne
tekstury typu seamless w programie Photoshop
- Teksturować
powierzchnie niepłaskie korzystając ze SketchUV i ThruPaint
- Edytować i tworzyć
V-Ray Materials
- Odwzorowywać zróżnicowane
faktury dzięki ustawieniom bump i displacement
- Tworzyć zaawansowane
materiały odbijające przy pomocy warstwy Reflection
- Tworzyć i wykorzystywać
mapy diffuse, normal, bump, displacement, specular, dirt i alpha
- Pobierać, wczytywać
i używać pędzli Photoshop
- Tworzyć zaawansowane
materiały przezroczyste przy pomocy warstwy Refraction
- Tworzyć materiały
przepuszczające światło przy pomocy opcji Two sided
- Wykorzystywać opcję
Falloff do tworzenia tkanin i innych materiałów
- Wykorzystywać warstwę
Dirt i przekształcenie TexDirt do tworzenia zniszczonych materiałów
- Wykorzystywać
przekształcenie TexMix do tworzenia materiałów, które są połączeniem kilku
tekstur
- Tworzyć materiały,
które emitują światło przy pomocy warstwy Emissive
- Tworzyć materiały o długim
włosiu, jak trawa czy dywan
- Łączyć wiele przekształceń
w jednym materiale, aby uzyskać wiarygodny, fotorealistyczny efekt
- Zapisywać i wczytywać
stworzone lub pobrane materiały
- Dostosowywać właściwości
materiałów w zależności od tego czy stosujemy je w scenie wnętrzarskiej czy na
zewnątrz
Marcin Stopa 18-10-2020
Klaudia_M 15-12-2019