Sketchup - Vray 5 - Kurs wizualizacji wnętrz od podstaw

349,00 zł

  • Dostęp do pojedynczego kursu
  • Nielimitowany dostęp
  • Pobierz lub oglądaj online
  • Możliwość pobrania materiałów szkoleniowych

Wszystkie kursy od 75zł

  • Dostęp do wszystkich kursów
  • Czasowy dostęp
  • Oglądaj online
  • Możliwość pobrania materiałów szkoleniowych
  • Sketchup - Vray 5 - Kurs wizualizacji wnętrz od podstaw - 01
  • Sketchup - Vray 5 - Kurs wizualizacji wnętrz od podstaw - 02
  • Sketchup - Vray 5 - Kurs wizualizacji wnętrz od podstaw - 03
  • Sketchup - Vray 5 - Kurs wizualizacji wnętrz od podstaw - 04
  • Sketchup - Vray 5 - Kurs wizualizacji wnętrz od podstaw - 05
  • Sketchup - Vray 5 - Kurs wizualizacji wnętrz od podstaw - 06
  • Sketchup - Vray 5 - Kurs wizualizacji wnętrz od podstaw - 07
  • Sketchup - Vray 5 - Kurs wizualizacji wnętrz od podstaw - 08
  • Sketchup - Vray 5 - Kurs wizualizacji wnętrz od podstaw - 09
  • Sketchup - Vray 5 - Kurs wizualizacji wnętrz od podstaw - 10
  • Sketchup - Vray 5 - Kurs wizualizacji wnętrz od podstaw - 11
  • Sketchup - Vray 5 - Kurs wizualizacji wnętrz od podstaw - 12
  • Sketchup - Vray 5 - Kurs wizualizacji wnętrz od podstaw - 13
  • Sketchup - Vray 5 - Kurs wizualizacji wnętrz od podstaw - 14

O czym jest kurs?

Kurs jest poświęcony oprogramowaniu: SketchUp 2021 i V-Ray 5.2. Umożliwiają one przygotowanie fotorealistycznych wizualizacji na podstawie prostych modeli geometrycznych. Program skupia się na tworzeniu widoków wnętrz w złożonych środowiskach oświetleniowych: dnia i nocy. Przeprowadzi Cię przez cały ten proces, od A do Z.

Do zrealizowania tego kursu potrzebujesz podstawowej znajomości SketchUpa. Jeśli jeszcze nie znasz tego programu, to koniecznie sprawdź nasz kurs - SketchUp 2021 PRO od podstaw.

Praca na przykładzie - Projekt mieszkania M2

Tutorial opiera się na rzeczywistym projekcie mieszkania M2 i tłumaczy od początku zagadnienia takie jak: tworzenie geometrii na podstawie rzutu architektonicznego, modelowanie bryły wnętrza czy różnorodne, przydatne dla designerów narzędzia.
   

Lektor opisuje dokładnie, jak wygląda praca przy tego typu projekcie. Wskazuje możliwości jej przyspieszania i optymalizacji. Pomoże Ci to podejmować podobne zlecenia w karierze zawodowej.

Sketchup - Vray 5 - Kurs wizualizacji wnętrz od podstaw - 20

V-ray 5 od podstaw dla każdego

Kurs powstał z myślą o osobach, które nie znają jeszcze dobrze V-Raya. Pokazuje jak budować materiały od podstaw, jak oświetlać wnętrza na różne sposoby, czy jak rozumieć ustawienia renderingu. Poznasz różnice między intensywnością światła, a ekspozycją; jakością, a rozdzielczością; czy wykorzystaniu procesora, a renderingiem na karcie graficznej. Zobaczysz jak poruszać się w złożonych parametrach i jak rozumieć zaawansowaną terminologię.

Sketchup - Vray 5 - Kurs wizualizacji wnętrz od podstaw - 21

Nowości w V-Ray 5.2

W tutorialu wykorzystano najnowszą dostępną wersję V-Raya: aktualizację 5.2, która wprowadziła dodatkowe funkcje; m. in.: inteligentne naklejki Decals, czy gotowe materiały importowane bezpośrednio z biblioteki Chaos Cosmos. Zajrzyj do środka, jeśli chcesz lepiej poznać jego możliwości.

Sketchup - Vray 5 - Kurs wizualizacji wnętrz od podstaw - 22

Przydatne rozszerzenia dla Sketchupa

V-Ray to tylko jedno z rozszerzeń, które są wykorzystywane w tym kursie. Dowiesz się z niego skąd pobierać i jak instalować inne pluginy wzbogacające pracę w SketchUpie. Przy pomocy narzędzia Selection Toys zamienisz kilka grup w jeden komponent. Curviloft pozwoli Ci na tworzenie nieprostokreślnej geometrii. Z kolei połączenie: QuadFaceTools, Vertex Tools i SubD pomoże Ci w procesie modelowania kładowego, który otwiera kompletnie nowe możliwości.

Sketchup - Vray 5 - Kurs wizualizacji wnętrz od podstaw - 23

Uniwersalne oświetlenie V-ray

Z kursu dowiesz się jak ustawić przekonujące oświetlenie, które będziesz mógł przełożyć właściwie w stosunku 1:1 także na własne pliki. Dotyczy to zarówno światła słonecznego, jak również świateł sztucznych.

V-Ray to aż osiem różnych rodzajów świateł, które można łączyć w nieograniczone konfiguracje. Lektor podaje najprostsze, gotowe rozwiązania, które sprawią, że Twoje wizualizacje będą wyglądały o wiele bardziej naturalnie.

Sketchup - Vray 5 - Kurs wizualizacji wnętrz od podstaw - 24

Wielopoziomowa postprodukcja bez użycia Photoshopa

Czy wiesz, że większość operacji charakterystycznych dla Photoshopa możesz z powodzeniem wykonać we Frame Bufferze V-Ray? W nowej wersji możliwości postprodukcji są jeszcze większe!

Dzięki tutorialowi nauczysz się jak korzystać z warstw korekcyjnych typu: Exposure, White Balance czy Sharpen/Blur. Poznasz również zaawansowane warstwy Render Elements i funkcje kreatora światła LightMix. A to dopiero początek!

Sketchup - Vray 5 - Kurs wizualizacji wnętrz od podstaw - 25

Lista filmów

  • 01.01 - Wstęp Zobacz darmową lekcję4 min 20 s
  • 01.02 - Obsługa plików wektorowych Zobacz darmową lekcję6 min 21 s
  • 01.03 - Obsługa plików rastrowych 7 min 28 s
  • 01.04 - Ustawienia jednostek 4 min 18 s
  • 02.01 - Push Pull - geometria 3D 8 min 4 s
  • 02.02 - Offset - stolarka okienna i drzwiowa 5 min 33 s
  • 02.03 - Follow Me - sztukateria 6 min 4 s
  • 02.04 - Przekształcenia Move, Rotate i Scale 11 min 23 s
  • 03.01 - Grupy i komponenty 12 min 19 s
  • 03.02 - Tagi 9 min 9 s
  • 03.03 - Przekroje 4 min 38 s
  • 03.04 - Sceny 8 min 7 s
  • 04.01 - Pobieranie i instalacja 5 min 26 s
  • 04.02 - Selection Toys 4 min 21 s
  • 04.03 - FredoCorner 8 min 16 s
  • 04.04 - Joint Push Pull 4 min 25 s
  • 04.05 - Curviloft 9 min 32 s
  • 05.01 - Niezbędne rozszerzenia 4 min 7 s
  • 05.02 - Teoria kładów 8 min 32 s
  • 05.03 - Podstawy modelowania 11 min 26 s
  • 05.04 - Podsumowanie i przykłady 5 min 4 s
  • 06.01 - Kolor, a tekstura 7 min 30 s
  • 06.02 - Teksturowanie 5 min 50 s
  • 06.03 - V-Ray UV Mapping Tools 4 min 33 s
  • 06.04 - Gdzie szukać tekstur 5 min 34 s
  • 07.01 - V-Ray Materials 7 min 56 s
  • 07.02 - 3D Warehouse 8 min 0 s
  • 07.03 - ModelUp 3 min 24 s
  • 07.04 - Chaos Cosmos 6 min 45 s
  • 07.05 - Popularne portale 3D 4 min 14 s
  • 08.01 - Podstawy pracy w SketchUp 9 min 49 s
  • 08.02 - CleanUp3 4 min 47 s
  • 08.03 - V-Ray Proxies 8 min 16 s
  • 09.01 - Diffuse 8 min 20 s
  • 09.02 - Reflection 10 min 12 s
  • 09.03 - Bump 5 min 52 s
  • 09.04 - Displacement 7 min 12 s
  • 09.05 - Refraction 9 min 42 s
  • 10.01 - Karbowane szkło 12 min 57 s
  • 10.02 - Parkiet - mapy PBR 8 min 22 s
  • 10.03 - Tynk - UVW Placement 7 min 20 s
  • 10.04 - Półprzezroczyste zasłony - Two Sided 5 min 44 s
  • 10.05 - Proszkowana stal - rozmieszczenie 3D World Space 7 min 53 s
  • 10.06 - Color Bleeding 6 min 18 s
  • 10.07 - Zmiana koloru tekstury 6 min 37 s
  • 10.08 - Decal 8 min 59 s
  • 11.01 - Progressive, Interactive i Final 11 min 22 s
  • 11.02 - CPU, a GPU - co wybrać 7 min 50 s
  • 11.03 - Silnik Brute Force, a Irradiance Map 10 min 1 s
  • 11.04 - Uniwersalne ustawienia produkcyjne 11 min 27 s
  • 11.05 - Zaawansowane przekroje 5 min 27 s
  • 12.01 - SunLight i nowe ustawienia Custom Orientation 9 min 25 s
  • 12.02 - Ekspozycja i jej rola w jasności renderu 11 min 27 s
  • 12.03 - Oświetlenie Adaptive Dome Light 14 min 2 s
  • 12.04 - Light Gen - automatyzacja pracy ze światłem 6 min 23 s
  • 12.05 - Uniwersalne oświetlenie naturalne 12 min 22 s
  • 13.01 - Światło żarówki - Sphere Light 7 min 51 s
  • 13.02 - Rectangle Light 8 min 47 s
  • 13.03 - Światła reflektorów - Spot Light 9 min 17 s
  • 13.04 - Realistyczne światło IES Light 8 min 22 s
  • 14.01 - Dome Light i mapy HDR 10 min 58 s
  • 14.02 - Widok za oknem - Environment 9 min 23 s
  • 14.03 - Widok za oknem - Background 8 min 26 s
  • 14.04 - LightMix - zaawansowany kreator 8 min 7 s
  • 15.01 - Field of View - rozmycie soczewkowe 7 min 21 s
  • 15.02 - Vignette - krawędziowe przyciemnienie 2 min 36 s
  • 15.03 - Batch render - ustawienia kolejki renderowania 9 min 4 s
  • 15.04 - V-Ray History - alternatywa dla kolejki 8 min 14 s
  • 16.05 - Podsumowanie 11 min 4 s
  • pliki-dodatkowe-sketchup-vray-5-wizualizacje-wnetrz-od-podstaw-01
  • pliki-dodatkowe-sketchup-vray-5-wizualizacje-wnetrz-od-podstaw-02

Dla kogo jest ten kurs?

Kurs został stworzony z myślą o projektantach wnętrz, ale przekazywana wiedza jest uniwersalna. Skorzystają z niej również inne profesje związane z szeroko pojętym designem, którzy chcą prezentować swoje wizualizacje w atrakcyjny sposób i wykorzystać w pełni możliwości oprogramowania SketchUp i V-Ray.

Program szkolenia przygotowany został w taki sposób, aby nawet laik z łatwością się w nim odnalazł. Lektor przedstawia poszczególne zagadnienia z pozycji praktyka udzielając pomocnych rad, korzystając z własnego doświadczenia.

W kursie zostały poruszone takie tematy jak:

  • Import rzutów w formatach rastrowych i wektorowych;
  • Podstawowe narzędzia SketchUp
  • Techniki tworzenia stolarki drzwiowej i okiennej
  • Sztukateria przysufitowa
  • Zarządzanie sceną
  • Zaawansowane przekroje
  • Pobieranie i instalacja rozszerzeń
  • Przydatne pluginy
  • Podstawy modelowania kładowego
  • Narzędzia QuadFaceTools, Vertex Tools i SubD
  • Materiały: kolory i tekstury
  • Teksturowanie: UV Mapping Tools
  • Biblioteki z gotowymi zasobami tekstur
  • Biblioteki z gotowymi zasobami modeli
  • Optymalizacja pracy w SketchUpie
  • Podstawy materiałów V-Ray
  • Wykorzystanie map PBR
  • Przypadkowe rozmieszczanie - UVW Placement
  • Zaawansowane materiały V-Ray
  • Nowe funkcje naklejek - Decals
  • Uniwersalne ustawienia renderingu
  • Przyśpieszenie renderingu
  • Techniki oświetlania wnętrz
  • Uniwersalne oświetlenie naturalne
  • Rola ekspozycji w jasności sceny
  • Ustawienia świateł sztucznych
  • Dome Light i mapy HDR
  • Kreator oświetlenia LightMix
  • Ustawienia kolejki Batch Render i V-Ray History
  • Zaawansowane ustawienia renderingu
  • Podstawy postprodukcji
  • Zaawansowane przekształcenia Corrections Control
Załóż konto
Na swoim osobistym koncie będziesz mógł zbierać zakupione kursy, odznaki, rabaty oraz śledzić statystyki!
Wybierz kurs
Sprawdź ile możesz zaoszczędzić kupując kursy w pakiecie!
Złóż zamówienie
Wszystkie kursy dostępne są w formie elektronicznej dzięki czemu otrzymasz do nich dostęp kilka minut po opłaceniu zamówienia!
Dokonaj płatności
Pamiętaj, że tylko dokonanie przelewu elektronicznego daje pewność natychmiastowego otrzymania dostępu do kursu. W wypadku wpłaty pieniędzy np. na poczcie lub w placówce banku, zaksięgowanie może trwać od 1 do 2 dni roboczych.
Przerabiaj materiał i zdobywaj wiedzę!
Dostęp do kursu zostanie odblokowany automatycznie na koncie użytkownika kilka minut po dokonaniu płatności.

5.0

  • Weronika Wereska 29-11-2021

    Kurs zdecydowanie zasługuje na najwyższą ocenę! Jasne wskazówki, profesionalizm i niesamowity warsztat prowadzącego.

Opinie o kursie

5.0

  • Weronika Wereska

    Kurs zdecydowanie zasługuje na najwyższą ocenę! Jasne wskazówki, profesionalizm i...

Zobacz wszystkie opinie

Autor

Piotr Kurpiewski Architekt, Grafik

Prowadzi studio projektowe niuanse, gdzie realizuje zlecenia z zakresu architektury, grafiki, projektowania przemysłowego i komunikacji wizualnej.


Czas trwania:
9 godzin
Użyte programy:
Sketchup PRO 2021 V-ray 5 udpate 2
Pliki:
Podkład dwg Tekstury Finalny model sceny
Język:
Polski
Stopień trudności:
łatwy

Udało się! Kurs wylądował w koszyku.

Przejdź do koszyka

Aby dodać opinię, zaloguj się na swoje konto