Kurs Blender dla początkujących od podstaw poświęcony jest kompleksowemu omówieniu programu od A do Z. Z tego
szkolenia nauczysz się - oprócz niezbędnych podstaw – technik,
które pozwolą Ci w prosty sposób wypracować płynny i efektywny
sposób pracy.

Blender - Omówienie interfejsu programu
Każdy program ma
swój własny interface. Zazwyczaj wydaje się on zupełnie
niezrozumiały i trudny w obsłudze. Ten kurs pokaże Ci że
interface Blendera wcale nie jest taki straszny i z powodzeniem można
się w nim swobodnie poruszać.
Modyfikacja obiektów w Blenderze
Z kursu dowiesz się
jak można w prosty sposób edytować obiekty w programie – te
nowe, które sam stworzysz, oraz te które możesz zaimportować do
Blendera. Nauczysz się jakie są możliwości modyfikacji ręcznej
oraz przy pomocy szeroko omówionych modyfikatorów.

Blender - Import modeli
Z kursu dowiesz się
jak w bardzo prosty sposób importować modele do Blendera. Dużo
modeli występuje już w formacie .blend oraz ma gotowe materiały,
jednak czasem trzeba korzystać z uniwersalnych formatów .obj i
.fbx. To także nie stanowi dla Blendera problemu.

Tworzenie materiałów w Blenderze
Omówię rożne
rodzaje materiałów oraz sposoby ich tworzenia. Zrozumiesz za co
odpowiadają suwaki w podstawowym materiale – Principled BSDF,
najczęściej wykorzystywanym. Dowiesz się co to materiały PBR i
jak je tworzyć. Bardzo łatwo stworzymy materiał metalu, szkła, a
także materiały z wykorzystaniem tekstur alpha, pozwalających
bardzo szybko „wyciąć” różne kształty, oraz efektu
translucency. Oba na przykładzie liścia. Poruszony zostanie także
temat displacementu oraz różnicowania materiałów w modelu. Z
kursu dowiesz się także gdzie szukać dobrej jakości, darmowych
tekstur.

Cycles - Światła sztuczne oraz naturalne
Jedną z
ważniejszych kwestii, o ile nie najważniejszą, jest oświetlenie
sceny. Nawet najlepiej wykonane modele oraz materiały nie dadzą
zadowalającego efektu, jeżeli oświetlenie sceny będzie kiepsko
zrobione. W kursie omówimy rodzaje świateł w Blenderze oraz pokażę
Ci jak łatwo zrobić bardzo dobre, naturalne oświetlenie. Wykonamy
oświetlenie światłem naturalnym oraz światłami sztucznymi.

Cycles - silnik renderujący dla Blendera
Blender posiada
wbudowany silnik renderujący Cycles, który bardzo dobrze sprawdza
się w wizualizacjach. Na pierwszy rzut oka wydaje się trudny ze
względu na ilość ustawień. W praktyce jednak używa się zaledwie
kilku z tych ustawień. W tym kursie pokażę Ci co jest istotne, a
czym nie warto sobie zawracać głowy.

Blender - Efekt głębi ostrości - DOF oraz Motion Blur
Kurs porusza
zagadnienia takie jak depth of field (DOF) oraz motion blur. Oba
efekty nadają ciekawy wygląd wizualizacjom, który możesz teraz w
łatwy sposób wprowadzic w Twój warsztat pracy.

Light groups
Light groups to
funkcja dodana w Blenderze niedawno. Wykorzystywana jest głównie do
pracy przy scenach z wieloma różnymi światłami sztucznymi. Dzięki
niej możesz w dowolny sposób modyfikować oświetlenie swojej sceny
bez konieczności ponownych renderów. Brzmi super ? Tak właśnie
jest ! Ten kurs pokaże Ci jak łatwo i efektywnie wykorzystać tą
nowość w swojej pracy.

Postprodukcja
Kurs porusza
zagadnienie postprodukcji – zarówno w Blenderze jak i w programie
Affinity Photo, ze wskazaniem na ten drugi. Pokażę Ci kilka porad
które nadadzą Twoim wizualizacjom lepszy finalny wygląd.

Podsumowanie
W kursie Blender od podstaw dla początkujących poruszone są wszystkie
zagadnienia dotyczące swobodnej pracy w programie. Począwszy od
pierwszego uruchomienia i skonfigurowania programu aż do
postprodukcji gotowych renderów. Poza wiedzą ogólną, która jest
głównym motywem tego kursu, poruszone są fragmenty wizualizacji
wnętrz oraz budynku. Jeśli szukasz kompletnego kursu, który
przeprowadzi Cię przez wszystkie etapy, bez znajomości podstaw
Blendera, to ten kurs jest stworzony dla Ciebie.