Modele, które ściągamy z internetu zazwyczaj posiadają masę niepotrzebnej geometrii, która obciąża naszą scenę, do której zostają wstawione. Gdy włączymy opcję Hidden geometry dostrzeżemy z ilu linii składa się dany obiekt. Część ich z reguły nie jest potrzebna do tego, aby model dobrze się wyświetlał, a tylko obciąża plik, nad którym pracujemy.
Pierwsza czynność, od której musimy zacząć, to pobranie plugin. Możemy to zrobić bezpośrednio z poziomu programu Sketchup, wchodząc w Window -? Extension Warehouse, lub pobrać go ze strony Extenson Warehouse.
Po więcej informacji o tym jak instalować pluginy odsyłam do wcześniejszego z poradników- Sketchup jak zainstalować plugin, wtyczkę - Poradnik, tutorial


Przejdźmy teraz do parametrów narzędzia - CleanUp
- Scope - pozwala nam wybrać zakres jaki program ma objąć swoim czyszczeniem. Do wyboru mamy, to co w modelu, lokalne lub zaznaczenie.
- Validate result - odpowiada za naprawienie rożnych błędów i problemów modelu
- Optymisation - Purge Unsued - zostawmy włączone, kolejne dwie opcje służą do usuwania ukrytej geometrii oraz płaszczyzn, nakładających się na siebie. Ta ostatnia funkcja gdy jest włączona, to bardzo wolno plugin przelicza, więc włączajmy go tylko w ostateczności
- Layers - zaznaczone sprowadza cała geometrię modelu do warstwy 0
- Materials - włączenie merge identical material spowoduje, że zostaną usunięte wszystkie materiały, które istnieją w scenie, ale nie zostały nałożone na żadną geometrię
- Resztę ustawień polecam pozostawić tak jak są domyślnie ustawione
Działanie pluginu - CleanUp




Pozdrawiamy!