Co możemy sprzedawać?
- Postaci/spritesheety animacji
- Itemy
- Tła
- Efekty specjalne
- Tekstury
- Fonty
- Ikony
- HUD
- Kompletne, spójne stylistycznie zestawy pozwalające stworzyć grę
Jak widać powyżej, możliwości jest wiele, zwłaszcza, że praktycznie nie mamy ograniczeń dotyczących techniki - w ofercie sklepów znajdziemy zarówno pixel art, grafiki rastrowe jak i wektory. Musimy jedynie pamiętać o tym, żeby tworzyć projekty jak najlepszej jakości, uporządkowane oraz gotowe do użycia.
O czym należy pamiętać, planując sprzedaż?
- Przede wszystkim nie należy nastawiać się na natychmiastowy, duży zysk. Sprzedaż grafik w sklepach to dochód pasywny, rozłożony w czasie, a jego wysokość zależy nie tylko od jakości naszej pracy, ale też szczęścia, mody na dany styl itp.
- Aby znaleźć klientów, trzeba zadbać o dobry marketing, inaczej nasze prace mogą utonąć pośród lepiej reklamowanych produktów
- Sklep pobiera procent od ceny naszych prac jako opłatę za administrowanie strony i przeprowadzanie transakcji (zarobimy więc prawdopodobnie około 70% kwoty, za jaką wystawiamy nasz produkt)
- Nie można zapomnieć, że to z nami będą kontaktować się klienci w sprawach dotyczących naszych projektów i to my powinniśmy reagować na feedback/naprawiać zgłoszone błędy
- Oprócz zbioru plików, sklep może wymagać stworzenia grafik promocyjnych o podanych w specyfikacji wymiarach i układach, opłaca się więc zarezerwować sobie trochę czasu na wykonanie reklam
- Niektóre portale weryfikują nowe konta, inne sprawdzają zawartość paczek pod względem zgodności ze specyfikacją
- Większość sklepów nie wymaga od twórców wyłączności na wystawione grafiki, ale nie jest to regułą
- Wiele portali daje możliwość sprzedaży produktów na różnych licencjach w różnych cenach
- Każdy sklep ma rozpisaną specyfikację dotyczącą parametrów wrzucanych plików (należy jej przestrzegać, aby nie mieć później problemów z administratorami i kiepskimi ocenami od kupujących)
Ważne! Nie każdy sklep wypłaca niskie kwoty - bardzo często pieniądze można wypłacić na swoje konto dopiero po przekroczeniu wyznaczonego progu.
Gdzie sprzedawać swoje prace?
- Duży sklep zrzeszający przede wszystkim użytkowników silnika Unity 3D
- Żeby wrzucić i pobrać grafiki, należy zainstalować Unity
- Administratorzy prowadzą weryfikację każdej paczki, czas oczekiwania na publikację to 5-10 dni roboczych
- Sklep nie pobiera opłaty wstępnej, silnik jest darmowy

- Bardzo duży i popularny sklep należący do platformy Envato Market
- Jasno opisane specyfikacje do wszystkich typów grafiki
- Przed publikacją treści są sprawdzane pod względem jakości i zgodności ze standardami

3. Scirra Store
- Portal należący do twórców silnika gier 2D Construct 2
- Przy zakładaniu konta obowiązuje opłata wstępna w wysokości około 72 PLN
- Administratorzy weryfikują zawartość paczki przed zatwierdzeniem
- Możliwość sprzedaży ebooków

- Bardzo duża społeczność
- Najbardziej znany ze sprzedaży fontów, szablonów i ilustracji
- Aby dodać do konta opcję sprzedaży, należy przejść krótką weryfikację (podać link do portfolio i odpowiedzieć na pytania)
- Portal należący do twórców silnika GameMaker Studio 2
- Warunkiem rozpoczęcia sprzedaży assetów jest zakup licencji na silnik (od $39 za 12 miesięcy)
6. Itch.io
- Popularny w środowisku indie deweloperów
- Ma swoją społeczność skupioną wokół niewielkich projektów i game jamów
- Funkcja udostępniania/sprzedaży własnych gier

- Administratorzy weryfikują produkt przed publikacją
- Osobna kategoria dla roślinności
8. Unreal Engine - Marketplace
- Portal należący do twórców Unreal Engine
- Do 15 dni roboczych oczekiwania na akceptację produktu
- Bardzo niski próg, od którego można wypłacić pieniądze z konta - możemy przelać nawet $1
- Czas oczekiwania na akceptację i publikację jest krótki - tylko 24h

Jak widać, warunki korzystania z tego typu portali są różne, więc zawsze dobrze jest zrobić research i wybrać platformę, która najbardziej nam odpowiada.