Aktualizacja - do kursu została dołączona godzinna aktualizacja kursu, w której zostały omówione najważniejsze nowości, które zostały wprowadzone w Coronie 6.
Kurs Corona Render 5, to ponad 9-godzinne kompletne szkolenie, które nauczy Cię krok po kroku jak korzystać z tego rewelacyjnego silnika w programie 3ds Max. Składa się niego ponad 40 lekcji omawiających dokładnie poszczególne funkcje programu.
Kurs jest poprowadzony w taki sposób, aby dobrze zrozumieć program i zdobytą wiedzę móc wykorzystać w tworzeniu własnych fotorealistycznych wizualizacji, niezależnie od rodzaju projektu.
Szkolenie podzielone jest na kilka etapów: najpierw skupimy się na dobrym poznaniu podstaw silnika, następnie przejdziemy do oświetlenia, materiałów, a na koniec w ramach podsumowania wykonamy wizualizację konkretnego projektu wnętrza. Między poszczególnymi etapami zostaną również wytłumaczone inne interesujące funkcje programu.
Światła w Corona Redner 5
Omówię wszystkie rodzaje świateł jakie mamy dostępne w Coronie. Dzięki Corona Sun oraz HDRI możemy uzyskać efekt naturalnego światła słonecznego. Dodatkowo pokażę Ci światła Corona Light, takie jak - Rectangle, Disc, IES, Spehere, Cylinder, dzięki którym możemy tworzyć różnego rodzaju sztuczne oświetlenie.
Poznasz również rewelacyjną funkcję Light Mix, dzięki której możemy edytować światła w wyrenderowanym już pliku! Włączać, wyłączać, zmieniać moc oraz kolor. Daje to ogromne możliwości i znacznie może przyśpieszyć pracę w niektórych sytuacjach.
Wszystkie przedstawione poniżej próbki zostały przygotowane z wykorzystaniem tylko jednej wizualizacji. Nie było potrzeby przeliczać tej sceny czterokrotnie.
Materiały w Corona Render
W dziale poświęconym materiałom omówię parametry takie jak: reflection, refraction, glossines, opacity, bump, translucency w taki sposób, aby dokładnie było wiadomo za co odpowiadają. Zależy mi na tym, aby ich tworzenie było zrozumiałe i logiczne, a nie polegało na przypadkowej zmianie poszczególnych wartości. Na koniec tego działu jako podsumowanie stworzymy takie materiały jak: drewno, plastiki, szkło, metale, beton, tkaniny, aby wykorzystać w praktyce zdobytą wiedzę.
Dodatkowe efekty
Pokażę Ci również jak z wykorzystaniem Corony uzyskać głębię ostrości renderu (DOF), efekt poruszających się obiektów (Motion Blur) oraz jak dodać naturale rozbłyski w finalnym renderze wykorzystując Bloom and Glare.
Scatter oraz Proxy
Dodatkową zaletą Corony jest również fakt, że posiada swojego Scattera, więc nie ma potrzeby dokupywać kolejnej wtyczki (np. Multiscattera) jeśli potrzebujesz z niego korzystać. Dzięki Scatterowi wraz z połączeniem z Proxy można m.in. kilkoma kliknięciami tworzyć całe lasy po horyzont. Świetnie sprawdza się w każdej sytuacji, gdy losowo musimy rozprowadzić obiekty po konkretnej płaszczyźnie. Niezależnie czy są to drzewa, kamyki, kwiaty lub jakiekolwiek inne obiekty.
Wizualizacje wnętrz w Corona Render
Na koniec jako podsumowanie zdobytej wiedzy wykonamy cztery wizualizacje projektu wnętrza. Na jego przykładzie pokażę Ci jak w praktyce ustawić oświetlenie, stworzyć i przypisać materiały, ustawić kamery oraz jak wykonać postprodukcję finalnych renderów z wykorzystaniem Corona Image Editor.
Po przerobieniu tego kursu obsługa tego silnika nie powinna stanowić już dla Ciebie problemu. Nauczysz się tworzyć realistyczne materiały, ustawiać oświetlenie, wykonywać postprodukcję. Zobaczysz, że Corona to bardzo prosty i intuicyjny renderer, dzięki któremu wykonywanie realistycznych renderów nie będzie stanowić już takiego wyzwania.
Dorota Rozner-Grudzińska
Oliwia S
Piotrek