Data publikacji: 13-05-2019 | Data aktualizacji: 30-03-2020
Data publikacji: 13-05-2019 | Data aktualizacji: 30-03-2020
Możemy również stworzyć własną zupełnie nową bibliotekę materiałów 1) Create new library np. "Materiały zgodne z PN-B", gdzie będziemy kompletować swoją bibliotekę przydatną do naszych projektów budowlanych. Biblioteka taka zapisywana jest w formacie .adsklib i może być później importowana do innych projektów przez funkcję 2) Open existing library co może pomóc ujednolicić materiały wśród członków naszego zespołu. Nową bibliotekę możemy również podzielić na dowolnie nazwane kategorie przez funkcję 3) Create category wyświetlaną po kliknięciu prawego przycisku myszy na bibliotekę.
Analogicznie nowy materiał możemy dodać do biblioteki przez Add to-> jak w akapicie powyżej.
4) Sortowaniem i wyświetlaniem w bibliotekach sterujemy analogicznie jak w przypadku Project Materials.
Identify – wpisujemy dane tekstowe umożliwiające identyfikację materiału. Począwszy od nazwy, opisu, klasy (potrzebne np. do sortowania w Project Materials), komentarzy, słów kluczowych, a także symbolu czy danych dot. producenta i kosztu. Gdy zależy nam na generowaniu zestawień materiałowych – wpisanie ich okaże się bardzo pomocne.
Graphics- w tej zakładce określamy grafikę dla danego materiału,3) Cut Pattern - szraf, który będzie wyświetlane w trybie Hidden Lines oraz Shaded, gdy materiał jest w przekroju
Appearance (3) - jest to reprezentacja danego materiału w
renderingach, trybie Realistic oraz Ray trace. Jest to jeden z tzw. zasób
(asset) i stanowi nieco oddzielną grupę w Revitowych materiałach. Najkrócej
mówiąc: jeśli chcemy naszemu materiałowi nadać wygląd renderingowy musimy
znaleźć go w oddzielnej bibliotece i przypisać go. Aby zrobić to klikamy
4) Replace this asset i wybieramy spośród domyślnej biblioteki.
Wiecej o wyborze assetu oraz tworzeniu nowego w poradniku
dot. tworzenia swojego materiału, który pojawi się niebawem.
5) Symbol dłoni z liczbą wskazuje do ilu materiałów oprócz wybranego został przypisany dany asset. Liczba 0 oznacza, że dany asset został przypisany tylko do wybranego materiału.
Physical - jest to kolejny zasób (asset), który możemy nadać naszemu materiałowi z oddzielnej biblioteki. Opisuje własnośći fizyczne jak np. Moduł Younga czy gęstość. Przydatne dla obliczeń i analiz konstrukcyjnych
Thermal- zasób (asset) dotyczący właściwości termicznych
materiału, gdzie określamy m.in. współczynnik przenikania ciepła. Zasób
przydatny przy obliczeniach cieplnych czy analizach energetycznych
Pozdrawiam,
Bartosz Młynarski
Liczba dostępnych kursów: 35
Łączny czas trwania kursów: 186 godzin
Liczba dostępnych kursów: 29
Łączny czas trwania kursów: 340 godzin
Liczba dostępnych kursów: 23
Łączny czas trwania kursów: 128 godzin
Liczba dostępnych kursów: 15
Łączny czas trwania kursów: 80 godzin
Szukasz czegoś innego?