Przykładowo - wybierając parkiet, uzyskamy wypełnienie dowolnej powierzchni parkietem na rzucie, tak jak na przykładowym obrazku:
Tworzenie własnego wypełnienia obrazkami
W celu utworzenia własnego wypełnienia obrazkami (dowolnym materiałem, jaki potem wyświetlimy na rzucie) przechodzimy do zakładki Opcje, następnie Atrybuty elementów i Rodzaje wykończenia.
Tworzymy nowy rodzaj wykończenia wyszukując dowolny obrazek pobrany z internetu z naszych folderów:
Po załadowaniu obrazka z panelami podłogowymi klikamy "ok". Teraz mamy już gotowy materiał. Następnym krokiem będzie załadowanie go do bazy wypełnień.
Przechodzimy do zakładki Opcje, następnie Atrybuty elementów i Wypełnienia.
Następnie wybieramy z listy dowolne wypełnienie obrazkami i klikamy Utwórz.
Tworzymy nową nazwę wypełnienia, np. 01 Panele podłogowe. Zaznaczamy w oknie nowego wypełnienia - wypełnienie obrazkami, tak jak na pokazanym przykładzie:
Następnie klikamy Przeglądaj i wyszukujemy pobraną przez nas teksturę, jaką użyjemy do utworzenia wypełnienia. Powinna ona być w folderze Biblioteka wewnętrzna:
W kategoriach w oknie Wypełnienia zaznaczamy kategorie wypełnienia: Wypełnienie wieloboków, Wypełnienie kryjące. Po kliknięciu ok przechodzimy w Palecie narzędzi do narzędzia Wypełnienia, a następnie wyszukujemy utworzone przez nas wypełnienie obrazkami, czyli np. jak na przykładzie "01 Panele podłogowe", a następnie tworzymy dowolne wypełnienie.
Wypełnienia obrazkowe na rzucie kondygnacji
Pokrycie dowolnej części naszej kondygnacji gotowym wypełnieniem obrazkowym możemy opracować obrysowując nim dane pomieszczenie na planie budynku. Możemy to zrobić także używając do tego gotowej strefy z pomieszczeniem. W tym celu zaznaczamy dowolną strefę na rzucie opracowanego budynku z pomieszczeniem. Następnie w oknie ustawień wybranej strefy w zakładce Rzut piętra klikamy Dodaj wypełnienie kryjące. Następnie wyszukujemy na liście utworzone wcześniej własne wypełnienie obrazkami, tak jak na przykładzie:
W efekcie uzyskujemy strefę z wybranym pomieszczeniem pokrytą wypełnieniem obrazkowym, co przekłada się na pokazanie na rzucie utworzonego budynku aranżacji materiałowej podłogi:
Po zmianie reprezentacji wyświetlania rzutów wirtualnego budynku oraz pokryciu wszystkich stref wypełnieniami obrazkowymi możemy uzyskać poniższy efekt:
Reprezentacja obiektów na rzucie z wypełnieniami obrazkowymi
Przy użyciu wypełnień obrazkowych możemy pokryć także aranżację wnętrz w postaci mebli. Wystarczy, że zaznaczymy dowolny obiekt, a następnie w Ustawieniach wybranego obiektu i w rozwijanej liście Reprezentacja 2D, jako typ wypełnienia ustalimy dowolne wypełnienie obrazkowe w postaci materiału pobranego np. z internetu i załadowanego do biblioteki w naszym pliku, tak jak zostało to pokazane wcześniej.
Dzięki temu możemy uzyskać ciekawy efekt reprezentacji aranżacji wnętrz:
Oczywiście w tym przypadku cały obiekt zostanie pokryty jednym materiałem. Jeśli chcemy pokazać meble dokładniej pozostaje Nam dorysowywać lub obrysować pewne elementy za pomocą narzędzia Wypełnienia, przy użyciu wypełnień obrazkowych.
Dziękuję za zapoznanie się z poradnikiem :).