Data publikacji: 07-04-2019 | Data aktualizacji: 30-03-2020 | Autor: Piotr Kurpiewski
Data publikacji: 07-04-2019 | Data aktualizacji: 30-03-2020 | Autor: Piotr Kurpiewski
V-Ray Next to kolejna generacja najpopularniejszego silnika renderującego, który umożliwia
tworzenie fotorealistycznych wizualizacji na podstawie trójwymiarowych modeli ze
SketchUpa. W stosunku do poprzedniej wersji oprogramowania 3.6 wprowadza wiele udogodnień i dodatkowych opcji, które chciałbym w tym artykule opisać.
V-Ray Next jest przede wszystkim bardziej intuicyjny od swoich poprzedników: szczególnie w kontekście oświetlenia. Znajdziemy w nim opcje Auto Exposure i Auto White Balance, które umożliwiają inteligentne dopasowanie ekspozycji i poziomu bieli do indywidualnych potrzeb naszej sceny. Zamiast tracić czas na ustawianie parametrów ISO, przysłony czy czasu naświetlania możemy powierzyć to algorytmowi, który zrobi to za nas i zrobi to idealnie.
Do tej pory byliśmy zmuszeni rezygnować z oświetlania scen mapami HDR ze względu na
zbyt długie czasy renderowania i niekontrolowane rezultaty. Szczególnie widoczne było to
we wnętrzach, gdzie ciężko o równomierną jasność pomieszczenia bez użycia dodatkowych
Portal Lights. Nowe udogodnienie Adaptive Dome Lighting rozwiązuje ten problem
jednocześnie przyspieszając proces renderingu nawet 7-krotnie!
Intuicyjnym można też nazwać nowy interfejs. Daje on dostęp do różnych rodzajów obiektów jednocześnie: materiałów, świateł, geometrii, warstw i tekstur z poziomu tego samego menu. Zaawansowane opcje dostępne są dopiero po wybraniu specjalnego atrybutu, a cały panel sprawia wrażenie o wiele bardziej przyjaznego. Docenią to zwłaszcza początkujący użytkownicy.
Wiele zmian wprowadzono również w V-Ray Materials. Teraz możemy zarządzać wieloma materiałami jednocześnie: usuwać lub dodawać do zewnętrznych bibliotek mając je zawsze pod ręką. Możemy także skorzystać z nowego typu materiału: Metalness, który świetnie współpracuje z zyskującymi ostatnio popularność teksturami PBR. Z kolei korzystając z przekształceń Bezier i Spline Curve szybciej niż do tej pory zmienimy jasność i kolor poszczególnych map.
Warto też zwrócić uwagę na fakt, że opracowane dotychczas narzędzia teksturowania zaawansowanych powierzchni zostały ulepszone. Wprowadzono opcję zdejmowania materiałów z całego obiektu i lepsze zrozumienie materiałów nadawanych w SketchUpie bezpośrednio na grupy.
Zoptymalizowany proces renderingu
V-Ray Next to wreszcie usprawniony rendering GPU, który działa z mgłą oraz efektami atmosferycznymi i jest szybszy niż kiedykolwiek. Dotyczy to także renderingu interaktywnego, który jest w stanie pokazać nam próbny widok dosłownie po kilku sekundach. Wszystko za sprawą Denoisera AI, który wykorzystuje sztuczną inteligencję NVIDIA (pod warunkiem posiadania karty graficznej producenta) do błyskawicznego odszumiania wizualizacji w czasie rzeczywistym.
W tym miejscu warto wspomnieć o nowej usłudze Chaos Group V-Ray Cloud, czyli renderingu w chmurze, który z V-Rayem Next jest jeszcze łatwiejszy. Całkowicie zwalnia nasz komputer z konieczności wykorzystania mocy obliczeniowej i jest bardzo rozsądny cenowo.
Biorąc pod uwagę wszystkie cechy V-Raya Next można obiektywnie stwierdzić, że wprowadza wiele udogodnień w codziennej pracy. Ma przyjazny interfejs, przyspiesza szereg procesów i pozwala wykonywać wizualizacje nieco sprawniej. Jeśli zainteresował Cię ten temat to koniecznie sprawdź nasz tutorial premium z V-Ray Next i poznaj najważniejsze funkcje nowej wersji. Więcej na jego temat dowiesz się z filmu promującego dostępnego poniżej.
Liczba dostępnych kursów: 35
Łączny czas trwania kursów: 186 godzin
Liczba dostępnych kursów: 29
Łączny czas trwania kursów: 340 godzin
Liczba dostępnych kursów: 24
Łączny czas trwania kursów: 131 godzin
Liczba dostępnych kursów: 15
Łączny czas trwania kursów: 80 godzin
Szukasz czegoś innego?