Data publikacji: 18-10-2018 |
Data aktualizacji: 30-03-2020 | Autor: Kamila Jach
Zapewne każdy z nas miał choć raz sytuację, gdy wyrenderowana wizualizacja potrzebowała jakiś korekt. Po czasie okazuje się, że jednak trzeba zmienić lampę na inną lub wyrzucić ze sceny jakieś obiekty. Nie zawsze mamy możliwość ponownego przeliczenia całego renderu. Czasem zdarza się, że nie mamy tego czasu, bądź nie chcemy znęcać się znowu nad naszym komputerem, który i tak nie ma z nami lekko :)
Vray dla Sketchupa czy to w wersji 2.0, czy nowszej 3.0 oferuje nam możliwość liczenie fragmentu sceny, który wskażemy programowi. Możemy tą opcje znaleźć pod narzędziem zwanym Region render. Znajduje się w oknie renderingu - V-ray frame buffer pod symbolem czajnika z prostokątem.
Sketchup - Jak to działa Region Render
Mamy przykładowy, gotowy render. Powiedzmy, że chcemy wyrenderować połowę stołka, na który będzie nałożony materiał w innym kolorze.
Wystarczy, że klikniemy w ikonę Region render i z przytrzymanym klawiszem lewym myszy zaznaczymy interesujący nas obszar. Fragment, który zostanie poddany ponownemu liczeniu będzie zaznaczony w czerwonej ramce.
Gotowy fragment renderu wystarczy zapisać i w programie graficznym połączyć z wcześniejszą wizualizacją. W ten sposób możemy wyrenderować wszystko włącznie z dokonaniem kilkukrotnych renderów tej samej wizualizacji, zmieniając przy tym obszar renderingu.
Pewną kwestią, o której powinniśmy pamiętać, to, że czasem fragment renderowanej sceny może wyjść ciemniejszy niż wizualizacja całej sceny. Powodem jest fakt, że program nie przelicza wszystkich źródeł światła i odbić, które znajdują się poza obszarem wyznaczonym na render. Jednak jest to drobna niedogodność, którą łatwo można skorygować.