Zmianę koloru tła możemy dokonać jedynie za pomocą wyboru szablonu pracy. Niestety nie jest to możliwe w trakcie pracy już na otwartym szablonie. Trzeba ustawić to podczas startu programu.
Podczas przystępowania do otwierania programu na początku pojawia nam się okno startowe Welcome to SketchuUp z zakładkami Learn, Licence oraz Template. Pod ostatnią zakładką Template mamy do dyspozycji wybór na jakim szablonie chcemy pracować.
Może zdarzyć się, że okno startowe programu nie będzie nam się wyświetlało podczas włączania programu, gdyż odznaczyliśmy opcję "Always show on startup" znajdującą się po lewej stronie w dolnym rogu. Wtedy możemy wywołać to okno będąc już w programie poprzez wejście w Help - Welcome to SketchUp.
Jak możemy zaobserwować przesuwając listę szablonów w dół, mamy pokaźny wybór.
Mamy do dyspozycji szablony prosty, architektoniczny, konstrukcyjny, urbanistyczny, architektury krajobrazów, tworzenia wnętrz i produktów, a nawet do tworzenia modelu do drukarki 3D.
Poza różnicą między poszczególnymi szablonami wynikającą z ich przeznaczenia i zastosowania do różnych dziedzin mamy jeszcze możliwość wyboru szablonu w jednostkach milimetry, metry, stopy lub cale. W zależności od szablonu. Co do jednostek, to jednak nie potrzeba, aż tak sugerować się szablonem, gdyż możemy je zmienić na inne już w trakcie pracy. Wystarczy wejść w
Window - Model Info- Units. Dokładny opis
jak zmienić jednostki w Sketchupie znajdziecie w naszym poprzednim poradniku.
Wybór szablony wpływa na tło jakie zastaniemy w programie. Tło dostosowane jest do rodzaju szablonu. Mamy do dyspozycji zielono-niebieskie, szare oraz kompletnie białe. W zależności od kultury naszej pracy możemy wybrać sobie odpowiadające najbardziej nam tło.
Pomimo, że są te szablony podpisane jako te przystosowane do jakiegoś konkretnego rodzaju pracy, to tak na prawdę możemy użyć jakiegokolwiek, który nam się podoba pod względem tła i zmienić jednostki, które będą nam odpowiadały. Także szablony są do pomocy nam, ale warto pamiętać, aby nie trzymać kurczowo się tego co program nam narzuca, gdyż zawsze możemy w jakimś stopniu to edytować.